Tabulky, které
– srovnávají pohled českých žáků a žáků s OMJ na jazykové učivo
– obsahují různé poznámky k cílům, obsahu a především způsobu vnímání a učení
– pomáhají učiteli při učení ve třídě, při plánování a hodnocení
Můžeme díky nim plánovat především aktivity a úkolu ve smyslu *totéž, ale jinak.*
Vycházeli jsme z toho, jak se běžně, tradičně ve výuce českého jazyka přistupuje k výkladu a procvičování gramatiky ( a také jak vypadají tabulky a cvičení v běžně používaných učebnicích pro školy – SPN, Fraus…).
Srovnání může pomoci pochopit, proč některé věci žáku s OMJ nejdou, a umožní se podle toho jednak připravit, jednak zachovat při výuce i při hodnocení.
Tyto tabulky vznikly na základě setkávání pracovní skupiny učitelek a lektorek v roce 2011-2012 v občanském sdružení META, zpracovala Barbora Nosálová.