Obsahový cíl:
– Žák si osvojí slovní zásobu týkající se stavby těla včely.
– Porovná stavbu těla včely s jiným živočišným druhem.
– Popíše tělo včely, jeho stavbu a funkce.
– Pozná smyslové orgány těla včely a je schopen je porovnat s člověkem.
– Stručně popíše proces tvorby medu.
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje slovní zásobu k obrázkům.
– Podle vzoru tvoří jednoduché věty popisující tělo včely.
– Doplňuje informace o smyslových orgánech včely, přičemž správně skloňuje.
– Tvoří jednoduché věty popisující vlastnosti, proces vzniku a využití medu.
Slovní zásoba:
Hlava, hruď, křídla, tykadlo, žihadlo, zadeček, oko, chlupy/chloupky, smysl, zrak, sluch, hmat, čich, vidět, slyšet, sahat, čichat, orgán, pyl, med, larva, krmit, vyvinout se, pyl, košíček, úl, med, vyrábět
Jazykové prostředky:
…má… (šest nohou)
…vidí, cítí, čichá, sahá + instrumentál: tykadlem, nosem, očima, ušima…
Výukový materiál byl dále upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.