Organizace výuky češtiny jako druhého jazyka ve škole
Vícejazyční žáci potřebují navštěvovat hodiny ČDJ, aby si osvojili základy češtiny a naučili se komunikovat v běžných situacích. Ukazují to následující videa ze škol. Videa jsou …
Zobrazit víceVícejazyční žáci potřebují navštěvovat hodiny ČDJ, aby si osvojili základy češtiny a naučili se komunikovat v běžných situacích. Ukazují to následující videa ze škol. Videa jsou …
Zobrazit víceMezinárodní konference „Dlouhodobá podpora žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) jako prevence školní neúspěšnosti“ pořádaná organizací META, o.p.s. a pod záštitou …
Zobrazit víceVe čtvrtek 22. října 2020 proběhlo živé vysílání mezinárodní konference „Dlouhodobá jazyková podpora žáků s OMJ jako prevence školní neúspěšnosti“, kterou organizovala …
Zobrazit víceMateriál jazykové diagnostiky vznikl na základě potřeby zjistit jazykovou znalost dětí v mateřské škole. Hodí se především k vyhodnocování jazykové úrovně u začátečníků a …
Zobrazit vícePokud Buddy program na škole již běží, dvojice jsou spárované a pracují spolu, měl by se s nimi koordinátor programu čas od času sejít a zhodnotit jejich spolupráci. Ke zjištění …
Zobrazit víceLeták Najdi svého parťáka, který ti pomůže. Najdi svého hrdinu. popisuje podobu Buddy programu žákům s OMJ, kteří jsou na škole noví a chtějí se seznámit s někým, kdo jim pomůže …
Zobrazit víceLeták Staň se parťákem tomu, kdo tě potřebuje! popisuje podobu Buddy programu pro žáky - dobrovolníky, kteří chtějí pomáhat novým žákům s OMJ jako tzv. buddy. …
Zobrazit víceVyjádření odboru legislativy MŠMT (z roku 2017) na náš podnět týkající se uvolňování žáků s OMJ podle § 50 školského zákona.
Zobrazit vícePodle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít děti MŠ, žáci ZŠ a žáci SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznané podpůrné opatření 1. – 3. …
Zobrazit více