Práce se slovní zásobou (SPOJ)
Vícejazyčné děti (a zejména ty, které do českých škol přicházejí bez znalosti češtiny) se učí výukové obsahy prostřednictvím češtiny - jazyka, který zatím dobře neovládají a …
Zobrazit víceVícejazyčné děti (a zejména ty, které do českých škol přicházejí bez znalosti češtiny) se učí výukové obsahy prostřednictvím češtiny - jazyka, který zatím dobře neovládají a …
Zobrazit víceMédia jsou dnes již nedílnou součástí našeho každodenního života, jsou pro nás hlavním zdrojem informací a zkušeností. Média pro nás mají čím dál větší socializační …
Zobrazit vícePodle § 16 školského zákona, vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít žáci ZŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznaná podpůrná opatření 1. – …
Zobrazit víceJedním ze způsobů, jak můžeme řešit podporu nově příchozích žáků s OMJ, je tvorba pracovních listů (PL). PL můžeme tvořit pro samotného žáka (a třída dělá něco jiného - …
Zobrazit víceNovela vyhlášky č. 27/ 2016 Sb. školského zákona upravuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, do této skupiny patří i děti s odlišným mateřským jazykem …
Zobrazit víceZákladem úspěšného začlenění vícejazyčného dítěte/žáka (s odlišným mateřským jazykem) je komunikace. Dítě/žák musí navázat vztah s paní učitelkou, je tedy potřeba hledat …
Zobrazit víceZačleňování vícejazyčných dětí do kolektivu v mateřské škole …
Zobrazit víceÚkolem učitele je podporovat jazykový rozvoj každého člena třídy a přizpůsobit vzdělávací obsah a své pedagogické působení potřebám jednotlivých dětí. Pokud potřebujeme …
Zobrazit víceV situaci, kdy ve třídě mluví pouze učitel a žáci jen příležitostně odpovídají na uzavřené otázky typu "Kolik má...? Jaký je …?" se jazyk nerozvíjí. Pouhá přítomnost žáka v …
Zobrazit víceVícejazyční žáci se v našich hodinách učí společně s výukovými obsahy také tzv. odbornému jazyku. Pro tyto žáky je však stejně důležité při výuce rozvíjet i tzv. komunikační …
Zobrazit více