Jste zde
Václav Havel a literatura
Obsahový cíl:
- Žák pozná a jednoduše popíše obrazové básně.
- Žák se seznámí s dílem Antikódy a Dopisy Olze od Václava Havla.
- Žák se seznámí s osobností Václava Havla a s jeho dílem.
- Žák napíše krátký osobní dopis.
Jazykový cíl:
- Žák popisuje / na základě popisu reprodukuje obrazové básně (typogramy) Václava Havla v aktivitě Skrytý popis.
- Žák diskutuje se spolužáky.
- Žák sám vytváří typogram povolání – používá slova jako obrazový materiál.
- Žák doplňuje/vybírá správná slova do textu.
- Žák odpovídá na otázky k textu.
- Žák píše osobní dopis kamarádovi.
Slovní zásoba:
Čtverec, trojúhelník, sloupec, řádek, písmeno, kříž, nad/pod/mezi/uprostřed, povolání, typogram/kaligram/obrazová báseň; obraz, kód, mluvčí, drama, absurdní divadlo, esej, dopis, experimentální poezie, autor, oslovení, rozloučení, podpis
Jazykové struktury:
nad/pod/mezi/uprostřed je..., vypadá jako..., narodil se/zemřel, byl prvním/posledním prezidentem, kritizoval..., sledoval..., prosazoval..., byl odsouzený, měl vliv na..., proslavil se..., pozdravujte..., stýská se mi, ...trvalo..., dorazil..., navštívil..., přesunu, obdivuju, Mějte se krásně
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.