Obsahové cíle:
– Žák se orientuje na mapě, hledá vodstvo na území ČR, zakresluje ho do slepé mapy.
– Žák pojmenuje řeky na mapě.
– Žák rozumí pojmům k tématu, dokáže je prakticky aplikovat na konkrétní vodstvo v ČR.
– Žák na základě některých informací hledá konkrétní řeku, vytváří podobný kvíz pro spolužáky.
– Žák vyhledává informace v mapě nebo na internetu.
Jazykové cíle:
– Žák si osvojí potřebnou slovní zásobu.
– Žák na základě porozumění textu aplikuje slovní zásobu.
– Žák s pomocí daných frází (protéká, vlévá se aj.) popíše konkrétní řeky.
Slovní zásoba:
řeka, jezero, vodopád, povodí, ledovec, bažina, nádrže, přehrada, rybník, oceán, moře, levý/pravý přítok, soutok, úmoří, pramen
Jazykové prostředky:
řeka pramení…, teče…, protéká…, …vlévá se(ústí) do…, soutok je…, patří do úmoří…, voda přitéká/odtéká
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school. Aktualizace materiálu 2020.