Obsahový cíl:
– Žák pozná rozdíl mezi termíny zdraví, nemoc a civilizační nemoci.
– Žák dokáže rozpoznat příčiny civilizačních nemocí a dozví se něco o důsledcích nezdravého životního stylu.
Jazykový cíl:
– Žák používá slova (podstatná a přídavná jména jednotného i množného čísla) v 7. pádě
– Žák používá vybrané slovesné vazby a fráze.
– Žák umí tvořit otázky.
– Žák umí v textu nebo podle poslechu vyhledat důležité informace a využít je v testu i v diskuzi.
– Žák umí tvořit věty vedlejší přívlastkové a příslovečné.
Slovní zásoba:
Duševní, fyzický, Světová zdravotnická organizace, inzulín, antibiotika, cholesterol, civilizační nemoci, blahobyt, nedostatek, stres, cukrovka, angína, borelióza, deprese, alergie, otřes mozku, bezvědomí, zácpa, zápal plic, šedý zákal, nadváha, obezita, anorexie, Alzheimerova choroba, astma, lupénka, mononukleóza, rakovina, přejídání
Jazykové struktury:
Vést k …, způsobovat …, zhoršovat …, poškozovat, být příčinou, když má člověk …, musí …; člověk, který …
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.