Obsahové cíle:
– Student umí na mapě určit, kde se v České republice co chová a co pěstuje.
– Student chápe provázanost rostlinné a živočišné produkce.
– Student se seznámí se specifiky české zemědělské produkce.
– Student umí pracovat s grafem.
Jazykové cíle:
– Student rozumí názvům zvířat.
– Student rozumí názvům plodin.
– Student rozumí názvům zemědělských produktů.
Jazykové struktury:
… chováme pro produkt/maso/ med/ vlnu/ vejce/ mléko/ na práci, … se nazývá…, … nám dává…, zemědělství se skládá z …, /zemědělskou produkci můžeme rozdělit na…, nejdůležitější z rostlinné produkce jsou… , … potřebují…, nížiny jsou v nadmořské výšce… m. n. m., v okolí řeky … je nížina, která se nazývá…, pěstuje se …, … je nejteplejší oblast ČR, v blízkosti města Mikulova se pěstuje…, v jeho okolí se pěstuje …, … se používá pro výrobu…, v ČR se jí hodně vepřového masa, … se chová/chovají…., v posledních letech roste spotřeba drůbeže, chová se tam …, pěstuje se tam…
Slovní zásoba:
živočišná produkce, rostlinná produkce, hospodářská zvířata, mláďata – jehně, kůzle, hříbě, sele, tele, house, štěně, kuře, surovina, produkt, víno, cukr, pivo, mouka, chmel, obilí, vinná réva, cukrová řepa, mléko, olej, jogurt, jablko, chleba, olivy, džus, zemědělství / zemědělská produkce = výroba, pěstovat, chovat, hory, nížiny, podhůří, pahorkatina, vrchovina, řeky, města, oblast, úrodná/méně kvalitní půda, vepřové maso, skot, drůbež, kožešina, nejméně, vyvážet (exportovat)/ dovážet (importovat), kráva, ovce, prase, ryba, slepice, králík, pes, krůta, kůň, včela
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.