Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák popíše obecnou stavbu těla ptáků
– popíše fáze života ptáků
– roztřídí vybrané druhy ptáků podle prostředí, kde žijí
Jazykový cíl:
– žák doplňuje slovní zásobu k obrázkům
– na základě obrázků tvoří věty o fázích života ptáků
– doplňuje věty o místě života jednotlivých ptáků, přičemž správně skloňuje
– časuje slovesa potřebná při popisu života ptáků
Slovní zásoba:
pták, křídlo, peří, zobák, lebka, křídlo, lopatka, hřeben kosti hrudní, ocas, pánev, běhák, kost klíční, kost krkavčí, mláďata, hnízdo, vejce, samec, samice, orel, kur, čáp, datel, holub, sokol, sojka, vrabec, volavka, krocan, sýkora, sýček, kos, labuť
Jazykové prostředky:
…žije v parku/v lese/ve vodě/ve městě, na skále/na farmě/na poli; časování sloves žít/hledat/sedět/stavět; …letí…, …sedí na…, …hledá…, …staví.., …krmí…