Spolek Česká škola bez hranic vytvořil jazykové dotazníky pro rodiče a žáky, kteří přicházejí do běžných základních škol z jinojazyčného prostředí. Nejedná se o klasickou jazykovou diagnostiku, ale spíše dotazník, jehož cílem je zmapování výchozí jazykové situace takového žáka.
Dotazník může být prvním krokem k navázání bližšího kontaktu s žákem, vhodnou příležitostí k prezentaci prvních českých slov. Část určená dospělým pak přináší doplňující informace, ale zároveň také vysílá signál rodičům, že se škola zajímá o příběh rodiny a že bere na vědomí předchozí zkušenosti a dovednosti dítěte.
Diagnostika je určena pro předškolní a raný školní věk a je ke stažení v různých jazykových mutacích.
Podívejte se také na článek Proč se zajímat o rodinné jazykové prostředí vícejazyčného žáka.
Autoři: Česká škola bez hranic, 2017