Obsahový cíl:
– Studenti popíší chemické složení lidského těla.
– Studenti vyjmenují nejvýznamnější sacharidy a bílkoviny.
– Studenti vysvětlí funkci tuků v lidském těle.
– Studenti aplikují hmotnostní zlomek na výpočet hmotnosti jednotlivých chemických látek ve svém těle.
– Studenti vyjmenují prvky, z nichž jsou složeny sacharidy, bílkoviny a tuky.
Jazykový cíl:
– Studenti vyjmenují vybrané chemické látky, z nichž je tvořeno lidské tělo.
– Studenti porozumí odbornému textu a odpoví na otázky.
– Studenti srovnají názvy vybraných prvků s názvy prvků v jejich jazyce.
– Studenti aplikují vybrané fráze při popisu chemického složení lidského těla.
Slovní zásoba:
organické látky, bílkoviny, sacharidy, tuky, minerální látky, cukry, uhlík, vodík, kyslík, glukóza, krev, energie, infuze, cukrovka, diabetes, dusík, díra, fosfor, keratin, kolagen, hemoglobin, vstřebávání, absorbování, vitamin, hmotnost, kilogram
Jazykové struktury:
…se skládá z…/jsou složené z…, tvoří…, nejvýznamnější/nejdůležitější… jsou/je…, jsou obsaženy v…, je zdrojem energie, …signalizuje…, …se podává jako infuze, …se vyskytuje v…, se nachází v…, …přenáší…, .. umožňují…, mezi…patří…, tepelně izolují
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.