Obsahový cíl:
– Žák porozumí veličinám objem, hustota a tlak, je schopen uvést jejich označení, základní a vedlejší jednotky a vzorec na jejich výpočet.
– Žák porozumí Pascalovu zákonu
– Žák popíše, jak funguje hydraulický zvedák
– Žák porozumí pojmu hydrostatický tlak
– Žák porozumí Archimedovu zákonu
– Žák pozoruje a popisuje pokusy
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje odbornou slovní zásobu.
– Žák vybírá ve větách slova, která jsou v souvislosti dané věty odpovídající.
– Žák na základě porozumění textu/obrázku doplňuje věty a tabulky.
– Žák doplňuje do vět odborná slova a fráze.
Slovní zásoba:
Fyzikální veličiny, objem, hustota, tlak, Archimedův zákon, Pascalův zákon, vzorec, plocha, obsah, převod, rozměr, množství, síla, nádoba, hrana, rozdílný, plyn, pokus, vztlaková/tíhová síla, tíha, hloubka, hydraulické zařízení, píst
Jazykové struktury:
Závisí na…, Určuje…, Pro…platí…, Působí kolmo na…, Váží…, Označujeme písmenem…, Základní / odvozená / vedlejší jednotka je…, …má hmotnost…, Těleso ponořené do…, Nadlehčuje…, Vytlačuje…,…způsobuje…, Na těleso působí…síla, …se rovná…, Těleso stoupá/se potápí/se vznáší, Dokáže sílu přenášet a zvětšovat, …vyvolává…
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.