Obsahový cíl:
– Žák popíše proces výroba-spotřeba.
– Žák popíše průmyslová odvětví a jejich produkci.
– Žák popíše klady a zápory globalizace s důrazem na mezinárodní dopravu zboží.
Jazykový cíl:
– Žák používá slova a fráze týkající se průmyslu, výroby a globalizace.
– Žák rozezná rozdíl mezi slovními druhy utvořenými od slova spotřeba.
– Žák doplní nová slova do textu.
– Žák vytvoří věty z infinitivů nových sloves.
– Žák spojí začátek a konec vět.
– Žák popíše vizuál rozdělení průmyslu.
– Žák porozumí videu a odpoví na otázky.
– Žák popíše původ potraviny.
Slovní zásoba:
zboží, potravinářský, výroba, odvětví, spotřebovávat, spotřeba, spotřebitel, spotřební, těžký průmysl, zajišťovat, proces, mezinárodní, národní, znečišťování ovzduší, globální problémy, dozrát, zralý, místní, mezinárodní, dovážet se, trh, sklízet se, umělý, přirozený, zahraničí, podporovat, reklama, zvyšovat, urazit vzdálenost, obchodní síť, ovlivňovat se (navzájem)
Jazykové struktury:
je součástí…, souvisí s/se…, mít přístup k…, díky…, kvůli…, patří do…, vyrábí se…, dělí se na…, dováží se…, distribuuje se…, sklízí se…, zpracuje se…
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.