Kazuistika – Negramotní uprchlíci z Barmy
U Shain přijel s rodiči a pěti dalšími sourozenci do ČR před dvěma lety v rámci tzv. přesídlovacího programu. Pochází z Barmy, ale protože patří k čjinskému etniku vyznávajícímu …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
U Shain přijel s rodiči a pěti dalšími sourozenci do ČR před dvěma lety v rámci tzv. přesídlovacího programu. Pochází z Barmy, ale protože patří k čjinskému etniku vyznávajícímu …
Zobrazit víceBella pochází z Moldávie, do České republiky přišla letos na jaře, ale již doma se začala učit češtinu. Doma mluví s rodiči rodnou řečí, česky jen ve škole a na kroužcích. …
Zobrazit víceStřediska výchovné péče (SVP) jsou součástí sítě školských zařízení preventivně výchovné péče a školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy. …
Zobrazit víceJak ve škole navázat a ošetřit individuální potřeby dětí v případě delšího období distanční výuky, kdy se do vzdělávání v bezprecedentním měřítku promítly sociální …
Zobrazit víceKulturně inkluzivní obsah učiva znamená takové učivo, jehož osvojení nebrání žádné kulturně podmíněné odlišnosti žáků. Zároveň je to ale také učivo, které tyto odlišnosti …
Zobrazit víceTimur je z Mongolska. Do České republiky přišel ve svých 12 letech po absolvování pěti let školní docházky v Mongolsku. Neměl žádnou znalost češtiny, proto se ředitel školy rozhodl …
Zobrazit víceVzhledem k velkému příchodu občanů z Ukrajiny vytvořilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) informační materiál o možnostech zaměstnávání ukrajinských občanů na …
Zobrazit víceProjekt Školní asistent je založen na dobrovolné aktivní spolupráci žáků vyšších ročníků se žáky ročníků nižších. Tato spolupráce probíhá jak ve výuce, tak o přestávkách. …
Zobrazit víceMariya pochází z Arménie. Do České republiky přijela s maminkou po ukončení deváté třídy základní školy. Krátce po příjezdu se objevila v kanceláři poradenského centra s dotazem, …
Zobrazit víceZákladním principem inkluzivního vzdělávání je zapojení všech studentů do vzdělávacího procesu. V inkluzivní škole se všichni žáci bez ohledu na zdravotní, sociální, kulturní či …
Zobrazit více