Úrovně a potřeby podpory v ČDJ
Již na začátku devadesátých let byla v Evropské unii vyvinuta snaha umožnit porovnání jazykových znalostí jednotlivců a postupně vznikl takzvaný Společný evropský referenční rámec …
Zobrazit víceJiž na začátku devadesátých let byla v Evropské unii vyvinuta snaha umožnit porovnání jazykových znalostí jednotlivců a postupně vznikl takzvaný Společný evropský referenční rámec …
Zobrazit vícePrávo na vzdělání upravuje § 20 školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb.). Z něj vyplývá rovný přístup ke vzdělávání pro všechny děti bez ohledu na státní příslušnost nebo …
Zobrazit víceMateriál jazykové diagnostiky vznikl na základě potřeby zjistit jazykovou znalost dětí v mateřské škole. Hodí se především k vyhodnocování jazykové úrovně u začátečníků a …
Zobrazit víceŠkolská legislativa (konkrétně školský zákon, § 20) uznává právo všech "cizinců a občanů ČR, kteří mají obdobné potřeby k začlenění jako cizinci", na kurz českého jazyka. To …
Zobrazit víceÚkolem učitele je podporovat jazykový rozvoj každého člena třídy a přizpůsobit vzdělávací obsah a své pedagogické působení potřebám jednotlivých dětí. Pokud potřebujeme …
Zobrazit víceMateřské školy mohou otevřít jazykový kurz pro skupinu vícejazyčných dětí, který povede někdo z pedagogů MŠ či externí pracovník (expert na výuku češtiny jako druhého jazyka). …
Zobrazit víceKoncept projektu KIKUS nabízí jednoduchý, v praxi ověřený a efektivní model podpory dětí při osvojování si druhého jazyka (češtiny, němčiny) a současně i rozvoje mateřského jazyka …
Zobrazit víceNásledující strategie slouží jako průvodce učitelům, nabízí různé možnosti podpory vícejazyčných dětí při jejich osvojování češtiny jako druhého jazyka. Cílem těchto …
Zobrazit víceSeznam základních škol určených krajským úřadem pro poskytování bezplatné jazykové přípravy pro žáky kmenové školy i žáky z okolních škol (dle § 20 ŠZ) ve školním roce …
Zobrazit více