Modelové situace tvorby výukových skupin
Po zavedení jazykové přípravy v roce 2021 jsme vytvořili modelové příklady, jak lze tvořit skupiny pro jazykovou přípravu podle různých kritérií (věku žáků, jejich jazykové …
Zobrazit vícePo zavedení jazykové přípravy v roce 2021 jsme vytvořili modelové příklady, jak lze tvořit skupiny pro jazykovou přípravu podle různých kritérií (věku žáků, jejich jazykové …
Zobrazit víceMŠMT průběžně vydává Metodické materiály k poskytování bezplatné jazykové přípravy v předškolním a základním vzdělávání. Jedná se o systém financování a organizace …
Zobrazit vícePro výuku ČDJ v rámci systému jazykové přípravy vydalo NPI ČR aktualizované Kurikulum ČDJ pro základní vzdělávání. Zahrnuje podrobně rozpracovaný vzdělávací obsah pro devatenáct …
Zobrazit víceJiž na začátku devadesátých let byla v Evropské unii vyvinuta snaha umožnit porovnání jazykových znalostí jednotlivců a postupně vznikl takzvaný Společný evropský referenční rámec …
Zobrazit vícePřinášíme Vám sérii videí, kde postupně představujeme problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem ve školách v České republice. Zároveň navrhujeme řešení potřebné k tomu, …
Zobrazit víceMezinárodní konference „Dlouhodobá podpora žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) jako prevence školní neúspěšnosti“ pořádaná organizací META, o.p.s. a pod záštitou …
Zobrazit víceMateriál jazykové diagnostiky vznikl na základě potřeby zjistit jazykovou znalost dětí v mateřské škole. Hodí se především k vyhodnocování jazykové úrovně u začátečníků a …
Zobrazit víceNěkteří žáci nemají po ukončení základní povinné školní docházky dostatečnou znalost češtiny nezbytnou k tomu, aby mohli úspěšně zvládnout přijímací řízení a pokračovat ve …
Zobrazit víceMŠMT vydalo toto stanovisko už v roce 2017 ke vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem dle novelizovaného školského zákona 82/2015 Sb. Dle stanoviska mají všechny děti …
Zobrazit více