Legislativa a financování v MŠ
Právo na vzdělání definuje školský zákon: …
Zobrazit vícePro vícejazyčné žáky je nejdůležitější co nejdříve začít s výukou češtiny jako druhého jazyka (ČDJ). Ideálním řešením je výuka ČDJ přímo na škole, kde jsou pro žáka …
Zobrazit víceŽáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) mohou být kvůli nedostatečné znalosti či neznalosti vyučovacího jazyka považováni za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) …
Zobrazit víceMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souvislosti s novelizací vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných …
Zobrazit vícePrvní kroky pro nastavení efektivní jazykové přípravy a podpory ve výuce je vhodné podniknout už před příchodem dítěte s OMJ do školy, stručné shrnutí najdete v našem Desateru …
Zobrazit víceMnoho dětí, které přicházejí do nové země, zažívá pocit „vykořenění“. Opustily svůj jazyk, kulturu a kamarády, často i blízké příbuzné. Ocitají se v neznámém prostředí, …
Zobrazit víceUž dříve jsme se ze stanoviska MŠMT dozvěděli, že ČDJ lze učit namísto předmětů cizí jazyk nebo druhý cizí jazyk, které je možné výukou ČDJ zcela nahradit. Jde to pouze v …
Zobrazit víceVícejazyční žáci potřebují navštěvovat hodiny ČDJ, aby si osvojili základy češtiny a naučili se komunikovat v běžných situacích. Ukazují to následující videa ze škol. Videa jsou …
Zobrazit víceMezinárodní konference „Dlouhodobá podpora žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) jako prevence školní neúspěšnosti“ pořádaná organizací META, o.p.s. a pod záštitou …
Zobrazit víceZaslali jsme na MŠMT několik dotazů, které nám školy často pokládají a které nás už dlouhodobě tzv. „pálí“. Týkají se možnosti učit ČDJ v době běžné výuky namísto jiných …
Zobrazit více