Úvodní informace pro pedagogicko-psychologické poradny
Podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít děti MŠ, žáci ZŠ a žáci SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznané podpůrné opatření 1. – 3. …
Zobrazit vícePodle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít děti MŠ, žáci ZŠ a žáci SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznané podpůrné opatření 1. – 3. …
Zobrazit víceMŠMT vydalo toto stanovisko už v roce 2017 ke vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem dle novelizovaného školského zákona 82/2015 Sb. Dle stanoviska mají všechny děti …
Zobrazit víceČeská školní inspekce vydala stanovisko ke vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem dle novelizovaného školského zákona 82/2015 Sb., zveřejněné na webu ČŠI (2017).
Zobrazit víceRozšířené a aktualizované vydání publikace metodického týmu METY, které komplexně shrnuje téma vícejazyčných dětí ve vzdělávání a reaguje na aktuální situaci i nové podněty. …
Zobrazit vícePublikace vznikla jako sborník příspěvků z Mezinárodní pedagogické konference Vzděláváme děti s odlišným mateřským jazykem, kterou ve dnech 5. a 6. října 2019 pořádala v Praze …
Zobrazit víceŠkolská legislativa (konkrétně školský zákon) uznává právo všech cizinců (nejen občanů EU, jako tomu bylo dříve) na kurz českého jazyka. Pro všechny žáky cizince, kteří „plní …
Zobrazit víceIndividuální vzdělávací plán pro chlapce Yurie (chlapec je z bilingvní rodiny čeština-italština), který přišel do české školy v první třídě. Teprve ve druhé třídě se podařilo …
Zobrazit vícePlán jazykové podpory může být vypracován samostatně nebo formou PLPP. …
Zobrazit vícePrůvodce pro poradny při práci s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem je dokument, jehož záměrem bylo vytvořit rámec tématu podpory a vzdělávání žáků s OMJ, shrnout …
Zobrazit více