Obsahový cíl:
– Žák pojmenuje vrstvy a sféry Země, stručně je popíše.
– Žák vyjmenuje planety sluneční soustavy.
– Žák přemýšlí nad pojmem náboženství, uvádí příklady náboženství v jeho zemi.
– Žák popíše teorii stvoření světa.
– Žák se stručně seznámí s teorií velkého třesku.
– Žák stručně popíše období prvohor až čtvrtohor, zakreslí tato období na časovou osu.
– Žáci diskutují o tom, jaká teorie je dle nich správná (stvoření světa vs. velký třesk), argumentují.
– Žáci si připraví prezentaci o výuce vzniku Země v jejich zemi a následně prezentují.
Jazykový cíl:
– Žák si doplňuje slovní zásobu.
– Žák vymýšlí podstatná jména, přídavná jména a slovesa spojená s planetou Zemí.
– Žák se seznámí s dalšími významy některých slov.
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky, tvoří stručný výtah, doplňuje tabulku, doplňuje slovesa do vět.
– Žák spojuje slova s jejich synonymy nebo definicemi.
– Žák řadí části textu za sebou podle návaznosti.
– Žák formuluje vlastní myšlenky, argumenty, připravuje prezentaci.
Slovní zásoba:
Země, vesmír, planeta, sluneční soustava, plášť, jádro, kůra, sféry Země, atmosféra, hydrosféra, litosféra, biosféra, kryosféra, svět, chaos, myšlenka, obloha, teorie, náboženství, ropa, černé/hnědé uhlí, kapradiny, zkameněliny, přeslička, mamut, trilobit, dinosaurus, plazi, ptáci, savci, velký třesk, prvohory, druhohory, třetihory, čtvrtohory, zemní plyn
Jazykové struktury:
…stvořil…, …rozdělil…, …se objevil…, chtěl/přál si, rozhodl se, odpočíval, svítil, vyrostl, …vznikl…, začali vymírat…, …se vyvinuli…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.