Čeština jako druhý jazyk v MŠ
Aby mohli pedagogové poskytovat vícejazyčným dětem jazykovou podporu, potřebují znát specifika osvojování jazyka dítětem i o typické fáze, kterými děti při osvojování nového jazyka …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Aby mohli pedagogové poskytovat vícejazyčným dětem jazykovou podporu, potřebují znát specifika osvojování jazyka dítětem i o typické fáze, kterými děti při osvojování nového jazyka …
Zobrazit víceCílem poradenské diagnostiky je získat informace, které poslouží k tomu, aby se lépe popsaly potřeby vícejazyčného žáka (s OMJ) ve vzdělávání a vhodně nastavila podpůrná …
Zobrazit víceKdyž do českého jazykového prostředí přijde dítě, jehož mateřským jazykem není čeština a které česky neumí, je pro něj těžké umět hned komunikovat. Potřebuje čas na to, aby se …
Zobrazit víceJedním ze základních kamenů pro výuku je bezpečné prostředí ve třídě, kde se mohou všechny děti cítit dostatečně komfortně, aby se mohly vzdělávat. To samozřejmě platí nejen pro …
Zobrazit víceZákladním specifikem vícejazyčných žáků a žákyň je to, že vyučovací jazyk je pro ně cizím (resp. druhým) jazykem (viz čeština jako druhý jazyk). Při jejich vzdělávání tedy …
Zobrazit vícePři komunikaci školy s rodiči, kteří mají minimální znalost českého jazyka, může docházet ke zbytečnému nedorozumění, proto je vhodné využít tlumočníka, čímž zajistíme …
Zobrazit vícePro každé dítě jsou začátky v mateřské škole spojeny s náročnými a stresovými situacemi, každé prochází procesem adaptace. Adaptací rozumíme schopnost přizpůsobit se podmínkám …
Zobrazit víceJaké materiály pro výuku češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) existují a lze využít? …
Zobrazit více