Individuální jazyková podpora v MŠ
Realizace individuální jazykové podpory závisí na personálních podmínkách a jejich harmonizaci v rámci MŠ, ale také na počtu vícejazyčných dětí ve třídě a v MŠ. Výhodou …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Realizace individuální jazykové podpory závisí na personálních podmínkách a jejich harmonizaci v rámci MŠ, ale také na počtu vícejazyčných dětí ve třídě a v MŠ. Výhodou …
Zobrazit víceŠkolská poradenská zařízení (ŠPZ) dostala na začátku válečného konfliktu v roce 2022 postup v souvislosti s poskytováním poradenských služeb dětem/žákům z Ukrajiny. Přestože je v …
Zobrazit víceK tématu je možné si rovněž přečíst v příručce Učíme češtinu jako druhý jazyk strany 209-215. Příručku je možné stáhnout zdarma. …
Zobrazit víceNíže uvedený přehled profesí může posloužit jako seznámení se základními rozdíly v českém a ukrajinském školství v oblasti psychologické a speciálně pedagogické podpory dětí na …
Zobrazit víceUčitelé a učitelky v MŠ hraji stěžejní roli pro úspěšný přechod vícejazyčných dětí na základní školu. Při vhodně nastavené jazykové podpoře po celou dobu docházky do MŠ by …
Zobrazit víceKdyž žáci chybují (a oni vždycky chybují), mějte na paměti, že chyby jsou: …
Zobrazit vícePodle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít děti MŠ, žáci ZŠ a žáci SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznané podpůrné opatření 1. – 3. …
Zobrazit víceU vícejazyčných dětí je často nedostatečná znalost jazyka faktorem, který komplikuje pedagogickou diagnostiku. Může se však stát, že kromě jazykové bariéry má dítě také jinou …
Zobrazit víceSpeciálně pedagogické centrum (SPC) poskytuje poradenské služby v oblasti vzdělávání dětí se zdravotním postižením a se zdravotním znevýhodněním, více je specifikováno ve …
Zobrazit víceZačleňování vícejazyčných dětí do kolektivu v mateřské škole …
Zobrazit více