Stanovení patrona v MŠ
Inspirací pro roli patrona v MŠ nám byl Buddy program, který je zaměřen na vyšší stupně vzdělávání ( ZŠ, SŠ a VŠ) a byl pozitivně implementován v řadě zemí včetně České …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Inspirací pro roli patrona v MŠ nám byl Buddy program, který je zaměřen na vyšší stupně vzdělávání ( ZŠ, SŠ a VŠ) a byl pozitivně implementován v řadě zemí včetně České …
Zobrazit víceZapojení rodičů do vzdělávacích aktivit v rámci projektu “Co vypráví vlajky aneb s vlajkami kolem světa” – práce s vícejazyčnou třídou. …
Zobrazit víceKe komplexnímu posuzování školní zralosti u dětí s OMJ patří: …
Zobrazit vícePři poskytování jazykové podpory v MŠ se neobejdeme bez pomůcek, obrazového materiálu, reálných předmětů či her. Právě vhodné pomůcky nám mohou přinést více hravosti do jazykové …
Zobrazit vícePřipravili jsme pro vás autorské obrázky od ilustrátorky Terezy Šajnerové. Tyto komunikační kartičky slouží dětem ke sdělení základních potřeb a pocitů a jejich učitelům k …
Zobrazit vícePro vícejazyčnost najdeme v odborné literatuře a laickém diskurzu také označení bilingvismus, multilingvismus, plurilingvismus, dvojjazyčnost apod. Na velmi obecné úrovni všechny tyto …
Zobrazit víceVícejazyčné děti mají stejně jako všechny děti, které dochází do MŠ, právo na podporu a přístup ke službám školských poradenských zařízení (§ 16 Školského zákona 561/2004 …
Zobrazit víceJe třeba si uvědomit, že rodilý mluvčí nahlíží na svůj mateřský jazyk jinak než ten, pro koho je tento jazyk cizím/druhým jazykem. Stejně tak se liší i výuka češtiny pro cizince a …
Zobrazit víceJak efektivně pracovat s dětmi s narušenou komunikační schopností? …
Zobrazit víceV listopadu 2022 proběhla sedmé setkání Platformy DAP tentokrát na téma jazykových her a jak pomáhat nejen nově příchozím dětem z Ukrajiny, ale i sobě samotným. …
Zobrazit více