Pracovní list navazuje na lekci, ve které se věnujeme skloňování zvířat, nejprve 4. pád, pak 7.pád. Zvířata jsou vybraná podle toho, aby byla ve stejném rodu a vzoru, například tedy:
kočka, koza, žába, kráva (1.pád) —- kočku, kozu, žábu, krávu (4.pád)
V jiné lekci pak probíráme například:
ovce, opice, slepice —– ovci, opici, slepici
Jazykové kritérium je při kurzech češtiny důležitější, než to tematické (s českými dětmi si spíše povídáme například o domácích zvířatech, jindy pak o exotických zvířatech atd.)
Pracovní list nabízí dvě varianty zpracování. První je obrázek domu (se sluncem a stromem), do kterého se lepí zvířátka. Druhá varianta je vystřihovací dům, který je vhodné vytisknout na čtvrtku, po nalepení zvířat vystřihnout a ohnout spodní část – dům pak stojí (viz výsledný výrobek).
*Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „**Využití e-learningu a
elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci***“, *který je
spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.*