Metodika Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách představuje ucelený materiál, který může učitelům a učitelkám mateřských škol sloužit jako průvodce procesem začleňování dětí, které přicházejí do mateřských škol bez znalosti češtiny. Kniha nabízí celou řadu konkrétních praktických pomůcek – např. komunikační kartičky, náměty na hry atd.
Autorkou příručky je PhDr. Tereza Linhartová, zkušená pedagožka, lektorka a autorka několika publikací na téma začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ. Odborné konzultace poskytla a spoluautorkou publikace je PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
„Publikace Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách je detailně a srozumitelně zpracovaný materiál. Ohlasy z řad ředitelů a učitelů mateřských škol jsou velmi pozitivní, pedagogové mají možnost s autorkami o metodách dále diskutovat na seminářích společnosti META.“ Prof. PaeDr. Radka Wildová, CSc. prorektorka UK pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti (dříve děkanka pedagogické fakulty)
Stáhněte si vydání z roku 2018.
Co v metodice například najdete:
- adaptace dítěte,
- komunikace s vícejazyčným dítětem,
- vstupní pohovor s rodiči,
- začlenění dítěte do kolektivu,
- podpora multikulturního a inkluzivního vzdělávání,
- čeština jako druhý jazyk,
- osvojování druhého jazyka,
- realizace jazykové podpory v MŠ,
- příklady IVP pro děti s OMJ.
Publikace vznikla v rámci projektu Program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky cizinci V. Projekt je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.