Slovesa – přítomný čas

Tento PL byl vytvořen pro žákyni s OMJ v šestém ročníku ZŠ. Žákyně je rusky mluvící, do české školy
nastoupila až do šestého ročníku, česky se učí půl roku. Její výuka postupuje podle vyrovnávacího
plánu, který je založen na stejném postupu učiva, jaký mají její spolužáci, ale je přizpůsoben metodice výuky češtiny jako cizího jazyka.
Spolužáci z majority probírají tvarosloví – slovesa, zatímco žákyně s OMJ začala probírat časování sloves v přítomném čase podle vzorů.

Tento PL slouží jako opakovací test nebo souhrnné procvičení časování sloves v přítomném čase. Jeho použití musí předcházet seznámení se vzory sloves **-at; -ovat, -et/-ět/-it a nepravidelných** sloves.
Doporučená učebnice pro výuku, ze které tento PL čerpá, je: **B. Štindlová: Česky v česku I** nebo **D.
Nývltová: Česky v česku I – pro studenty se znalostí ruštiny**.