Kazuistika MŠ: Kiril
Tříletý Kiril pochází z Bulharska a v září nastoupil do homogenní třídy mateřské školy. Adaptoval se bez problému, český jazyk si osvojuje pozvolna, po měsíci docházky zatím …
Zobrazit víceTříletý Kiril pochází z Bulharska a v září nastoupil do homogenní třídy mateřské školy. Adaptoval se bez problému, český jazyk si osvojuje pozvolna, po měsíci docházky zatím …
Zobrazit víceAdaptační týden v MŠ K Lukám probíhá každoročně na začátku školního roku pro děti vietnamské národnosti. Dětem to pomáhá v orientaci chodu mateřské školy a seznámení se se …
Zobrazit víceMateřská škola by měla vytvářet prostředí, které podporuje respekt, porozumění a otevřenost vůči různorodosti. Je to místo, kde se každé dítě cítí přijato a oceněno bez ohledu …
Zobrazit víceBella pochází z Moldávie, do České republiky přišla letos na jaře, ale již doma se začala učit češtinu. Doma mluví s rodiči rodnou řečí, česky jen ve škole a na kroužcích. …
Zobrazit více„Když jsem přijela do Čech, snad celý první rok jsem si připadala jako v bublině. Nemohla jsem z ní ven a nikdo do ní nemohl za mnou. I když jsem přes bublinu všechno viděla a slyšela, …
Zobrazit víceZákladem úspěšného začlenění vícejazyčného dítěte/žáka (s odlišným mateřským jazykem) je komunikace. Dítě/žák musí navázat vztah s paní učitelkou, je tedy potřeba hledat …
Zobrazit víceZačlenění do kolektivu je pro dítě zásadní a velmi ovlivní i jeho jazykový rozvoj. Dítě s OMJ vnese do třídy novou dynamiku a změní se i požadavky na učitele. Při práci se skupinou …
Zobrazit vícePro každé dítě jsou začátky v mateřské škole spojeny s náročnými a stresovými situacemi, každé prochází procesem adaptace. Adaptací rozumíme schopnost přizpůsobit se podmínkám …
Zobrazit víceTenge je v Česku deset měsíců. Chodí do třetí třídy v malé škole nedaleko Prahy. Přestože je hodně komunikativní a velmi bystrý, jazyk se neučí tak rychle, jak by sám chtěl a …
Zobrazit více