Příprava ZŠ na příchod vícejazyčného dítěte
Nástup nového vícejazyčného dítěte do školy je náročný nejen pro samotné dítě, ale také pro učitele a třídní kolektiv. Vše můžeme usnadnit tím, že se na příchod dítěte …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Nástup nového vícejazyčného dítěte do školy je náročný nejen pro samotné dítě, ale také pro učitele a třídní kolektiv. Vše můžeme usnadnit tím, že se na příchod dítěte …
Zobrazit víceJe důležité uvědomit si, že vícejazyční žáci nepřicházejí do našich tříd bez předchozích znalostí a dovedností. Pravděpodobně si jich ve svém mateřském jazyce osvojili ve …
Zobrazit víceO co se legislativně opřít při hodnocení vícejazyčných žáků? …
Zobrazit vícePodle § 16 školského zákona, vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít žáci ZŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznaná podpůrná opatření 1. – …
Zobrazit víceV situaci, kdy ve třídě mluví pouze učitel a žáci jen příležitostně odpovídají na uzavřené otázky typu "Kolik má...? Jaký je …?" se jazyk nerozvíjí. Pouhá přítomnost žáka v …
Zobrazit víceDříve než přistoupíme k výčtu principů a jejich následnému konkretizování, zmíníme základní předpoklad námi představovaného přístupu. Tím je, že každý učitel jakéhokoliv …
Zobrazit víceZapojování vícejazyčných žáků do výuky může učiteli s běžnou pedagogickou zkušeností připadat zpočátku jako těžko řešitelný úkol a učitel tak může dojít k přesvědčení, …
Zobrazit víceZákladem úspěšného začlenění vícejazyčného dítěte/žáka (s odlišným mateřským jazykem) je komunikace. Dítě/žák musí navázat vztah s paní učitelkou, je tedy potřeba hledat …
Zobrazit více