Prostor pro komunikaci (SPOJ)
Vícejazyční žáci se v našich hodinách učí společně s výukovými obsahy také tzv. odbornému jazyku. Pro tyto žáky je však stejně důležité při výuce rozvíjet i tzv. komunikační …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Vícejazyční žáci se v našich hodinách učí společně s výukovými obsahy také tzv. odbornému jazyku. Pro tyto žáky je však stejně důležité při výuce rozvíjet i tzv. komunikační …
Zobrazit víceJaké materiály pro výuku češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) existují a lze využít? …
Zobrazit vícePřechod na střední školu je pro každého žáka náročný: mění se místo a prostředí, kolektiv, učitelé, přístup ke studiu, přibývá praktická výuka. Kromě toho v této době …
Zobrazit víceSetkáváte se u vícejazyčných žáků s demotivací, lhostejností, nezájmem o školu či problémovým chováním? Příčiny mohou být různé, např.: …
Zobrazit víceVelmi důležitý princip přístupu k vícejazyčným žákům je důraz na aktivní zapojení žáka do hodin. Pro rozvoj jazyka i obsahu je velmi důležité dát žákům prostor se o tématu …
Zobrazit víceObdobí přechodu na střední školu, tedy kolem 15. roku věku, je samo o sobě velice náročné. Mladí lidé si teprve hledají a formují vlastní identitu, a zároveň se snaží začlenit …
Zobrazit víceDne 21. 3. 2022 vstoupila v platnost zákonná úprava Lex Ukrajina, skládající se ze tří norem. …
Zobrazit víceV každé třídě se objeví větší či menší počet žáků s individuálními předpoklady pro získávání vědomostí a dovedností nejen v rámci češtiny, ale i dalších předmětů. V …
Zobrazit víceAčkoliv se v legislativě stále používá termín žáci cizinci (např. §20 školského zákona) a místy také žáci s neznalostí vyučovacího jazyka, či nedostatečnou znalostí …
Zobrazit víceŽáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) mohou být kvůli nedostatečné znalosti či neznalosti vyučovacího jazyka považováni za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) …
Zobrazit více