Financování češtiny jako druhého jazyka a další podpory na ZŠ
Jazyková příprava v určených školách (dle § 20 ŠZ) …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Jazyková příprava v určených školách (dle § 20 ŠZ) …
Zobrazit víceŘada nově příchozích dětí nejen z území postižených válkou se může potýkat s posttraumatickými nebo somatickými poruchami, s vážnými psychologickými nebo psychiatrickými …
Zobrazit víceKomunikace a spolupráce školy s rodiči je nezbytná pro efektivní vzdělávání a výchovu všech dětí. U rodičů vícejazyčných dětí a žáků (OMJ) to platí dvojnásob. Komunikace s …
Zobrazit víceV této kapitole jsou soustředěny různé konkrétní příklady, které ukazují, jak je možné češtinu jako cizí jazyk vykládat a prezentovat. Zaměřují se zejména na skloňování a …
Zobrazit vícePřijímací pohovor je důležitým prvním krokem k nastavení fungující spolupráce mezi rodinou a školou. …
Zobrazit víceJe důležité uvědomit si, že vícejazyční žáci nepřicházejí do našich tříd bez předchozích znalostí a dovedností. Pravděpodobně si jich ve svém mateřském jazyce osvojili ve …
Zobrazit vícePodle § 16 školského zákona, vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít žáci ZŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznaná podpůrná opatření 1. – …
Zobrazit víceVícejazyčné dítě potřebuje podporu v běžné výuce v kmenové škole nejen v průběhu jazykové přípravy, ale ještě mnoho let po jejím ukončení. Podle odborných studií (např. teorie …
Zobrazit víceNástup nového vícejazyčného dítěte do školy je náročný nejen pro samotné dítě, ale také pro učitele a třídní kolektiv. Vše můžeme usnadnit tím, že se na příchod dítěte …
Zobrazit více