Trauma informovaný přístup v pedagogické práci
Se zkušeností migrace se mohou pojit náročné a traumatizující zkušenosti. Zvláště u rodin migrujících z politických nebo náboženských důvodů, nebo kvůli válečným konfliktům. …
Zobrazit víceSe zkušeností migrace se mohou pojit náročné a traumatizující zkušenosti. Zvláště u rodin migrujících z politických nebo náboženských důvodů, nebo kvůli válečným konfliktům. …
Zobrazit víceKdyž do školy nastupuje dítě s migrační zkušeností, nemusí být ztráta jazykové kompetence zdaleka jedinou potíží, s níž se musí vyrovnat. Nově příchozí děti mohou zažívat …
Zobrazit víceJak může pedagog podpořit dítě, které se nachází v období vykořenění? Základem je pozitivní a láskyplné přijetí, jak ze strany učitele, tak ostatních dětí. Dítěti, které …
Zobrazit víceO wellbeingu ve školství se v posledních letech často hovoří. Jednak v souvislosti s pandemií a omezeními s ní spojenými, ale také díky snaze uchopit tento koncept systémově. Termín …
Zobrazit vícePředcházení odkladu povinné školní docházky u vícejazyčných dětí je klíčové pro jejich úspěšné začlenění do vzdělávacího systému a pro rozvoj jejich potenciálu. Tyto děti …
Zobrazit víceIndividuální vzdělávací plán (IVP) je samostatným podpůrným opatřením, které zároveň stanovuje další podpůrná opatření a popisuje jejich vzájemné doplňování. IVP se …
Zobrazit víceU vícejazyčných dětí je často nedostatečná znalost jazyka faktorem, který komplikuje pedagogickou diagnostiku. Může se však stát, že kromě jazykové bariéry má dítě také jinou …
Zobrazit víceUčitelé a učitelky v MŠ hraji stěžejní roli pro úspěšný přechod vícejazyčných dětí na základní školu. Při vhodně nastavené jazykové podpoře po celou dobu docházky do MŠ by …
Zobrazit vícePřechod z mateřské do základní školy je významným mezníkem nejen pro děti, ale také pro jejich rodiče. Zatímco v mateřské škole jsou rodiče často v každodenním kontaktu s pedagogy …
Zobrazit více