Plán podpory, který byl nastavený žákyni 8. ročníku ZŠ. Žákyně docházela ve své kmenové škole na intenzivní výuku češtiny jako druhého jazyka pro úplné začátečníky. Výuka probíhala v prvním pololetí školního roku s intenzitou 12 hodin týdně. Po zbývající dobu se žáci účastnili výuky spolu se svou kmenovou třídou. Tam museli učitelé zohledňovat úroveň jazyka při stanovování cílů výuky i při podpoře žáků při ní. ŠPZ zatím odmítlo žáky s OMJ vyšetřit kvůli nedostatečné kapacitě. Proto se žákům zpracovával pouze PLPP, který popisuje způsob a organizaci podpory.
Honza (vietnamský chlapec) žije již druhým rokem v ČR, do školy nastoupil bez znalosti českého jazyka. PLPP mu škola nastavila až na začátku druhého roku ve škole (4.třída),kdy už velmi dobře rozumí, ale má stále problém s mluvením.
Montaser nastoupil do 6.třídy v průběhu školního roku. Mluví pouze arabsky, česky trochu rozumí. Než bude mít vyjádření z ŠPZ, nastavila škola PLPP.
Plán pedagogické podpory Oleh – Plán pedagogické podpory pro žáka s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka v 7. třídě ZŠ (Oleh).
Příklad PLPP – Pro inspiraci jsme pro vás vytvořili modelový příklad plánu pedagogické podpory pro žáka s OMJ v 8. třídě (Tuman).