Důležité kroky pro nastavení podpory na ZŠ
První kroky pro nastavení efektivní jazykové přípravy a podpory ve výuce je vhodné podniknout už před příchodem dítěte s OMJ do školy, stručné shrnutí najdete v našem Desateru …
Zobrazit vícePrvní kroky pro nastavení efektivní jazykové přípravy a podpory ve výuce je vhodné podniknout už před příchodem dítěte s OMJ do školy, stručné shrnutí najdete v našem Desateru …
Zobrazit víceMnoho dětí, které přicházejí do nové země, zažívá pocit „vykořenění“. Opustily svůj jazyk, kulturu a kamarády, často i blízké příbuzné. Ocitají se v neznámém prostředí, …
Zobrazit víceVícejazyční žáci potřebují navštěvovat hodiny ČDJ, aby si osvojili základy češtiny a naučili se komunikovat v běžných situacích. Ukazují to následující videa ze škol. Videa jsou …
Zobrazit vícePoměr přímé a nepřímé pedagogické činnosti určuje Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. (ve znění novelizace Nařízením vlády č. 195/2019 Sb). Nařízení vlády stanovuje, že asistenti …
Zobrazit víceKdo je dvojjazyčný asistent pedagoga? Jak se liší jeho práce ve školách od běžných asistentů pedagoga a v čem spočívá jeho přínos pro podporu dětí a žáků s OMJ? Jaké mají …
Zobrazit víceŠkolská legislativa (konkrétně školský zákon) uznává právo všech cizinců (nejen občanů EU, jako tomu bylo dříve) na kurz českého jazyka. Pro všechny žáky cizince, kteří „plní …
Zobrazit víceStřední školy často po uchazečích při přijímání požadují různé dokumenty dokládající jejich předchozí vzdělání, v případě žáků s OMJ jsou však požadavky škol a …
Zobrazit víceJaké mohou mít vícejazyční uchazeči o SŠ úpravy podmínek přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026? Pro přehlednost jsme možnosti zpracovali do grafické podoby. Podrobnější …
Zobrazit víceVícejazyčným dětem (OMJ) bývá odklad školní docházky doporučován často kvůli nedostatečné znalosti českého jazyka. Pokud je ale u dítěte zřejmá školní zralost, neměla by být …
Zobrazit více