Rozpoznání možných SVP u vícejazyčných dětí
Co dělat, když mám ve třídě vícejazyčného žáka a je tu možnost, že má přidružené postižení, poruchu učení nebo trauma? …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Co dělat, když mám ve třídě vícejazyčného žáka a je tu možnost, že má přidružené postižení, poruchu učení nebo trauma? …
Zobrazit víceJak může pedagog podpořit dítě, které se nachází v období vykořenění? Základem je pozitivní a láskyplné přijetí, jak ze strany učitele, tak ostatních dětí. Dítěti, které …
Zobrazit víceMnoho vyučujících, asistentů pedagogů či ostatních zaměstnanců škol se dostává do nelehkých situací. Někdy se nashromáždí tlak z mnoha stran v jeden moment, tlak zvládnout vše …
Zobrazit víceMateřské školy mohou otevřít jazykový kurz pro skupinu vícejazyčných dětí, který povede někdo z pedagogů MŠ či externí pracovník (expert na výuku češtiny jako druhého jazyka). …
Zobrazit vícePřechod z mateřské školy do základní bývá pro vícejazyčné děti obtížný, protože se znovu dostávají do prostředí, které neznají a potřebují pomoc s orientací a s novými …
Zobrazit víceSe zkušeností migrace se mohou pojit náročné a traumatizující zkušenosti, zvláště u rodin migrujících z politických nebo náboženských důvodů, nebo kvůli válečným konfliktům. …
Zobrazit víceNásledující strategie slouží jako průvodce učitelům, nabízí různé možnosti podpory vícejazyčných dětí s odlišným při jejich osvojování češtiny jako druhého jazyka. …
Zobrazit více„Když jsem přijela do Čech, snad celý první rok jsem si připadala jako v bublině. Nemohla jsem z ní ven a nikdo do ní nemohl za mnou. I když jsem přes bublinu všechno viděla a slyšela, …
Zobrazit víceKognitivní strategie používané dětmi a tipy na výuku odpovídající na tyto strategie …
Zobrazit více