MŠMT Vyjádření k uvolňování žáků s OMJ podle § 50 ŠZ
Vyjádření odboru legislativy MŠMT (z roku 2017) na náš podnět týkající se uvolňování žáků s OMJ podle § 50 školského zákona.
Zobrazit víceVyjádření odboru legislativy MŠMT (z roku 2017) na náš podnět týkající se uvolňování žáků s OMJ podle § 50 školského zákona.
Zobrazit víceZpracovali jsme přehled podpůrných opatření pro děti a žáky s odlišným mateřským jazykem podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími …
Zobrazit víceMŠMT vydalo toto stanovisko už v roce 2017 ke vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem dle novelizovaného školského zákona 82/2015 Sb. Dle stanoviska mají všechny děti …
Zobrazit vícePoměr přímé a nepřímé pedagogické činnosti určuje Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. (ve znění novelizace Nařízením vlády č. 195/2019 Sb). Nařízení vlády stanovuje, že asistenti …
Zobrazit víceKdo je dvojjazyčný asistent pedagoga? Jak se liší jeho práce ve školách od běžných asistentů pedagoga a v čem spočívá jeho přínos pro podporu dětí a žáků s OMJ? Jaké mají …
Zobrazit víceŠkolská legislativa (konkrétně školský zákon) uznává právo všech cizinců (nejen občanů EU, jako tomu bylo dříve) na kurz českého jazyka. Pro všechny žáky cizince, kteří „plní …
Zobrazit víceV září 2021 vydalo MŠMT Metodiku pro poskytování podpůrných opatření žákům s OMJ podle § 16 ŠZ, která byla aktualizována ke dni 2. 3. 2023. Materiál zpracovalo NPI ČR a META jeho …
Zobrazit víceMŠMT připravilo pro potřeby krajských úřadů informační prezentaci s vysvětlením, kdy je nutné dokládat uznávání zahraničního vzdělání při přijímacím řízení. Ke stažení …
Zobrazit více