LEKTOŘI SEMINÁŘŮ PRO PEDAGOGY
![]() |
Michala Hamplová, pedagogická pracovnice – poradenství pro ZŠ, lektorka Absolventka Filozofické fakulty UK v Praze, obory Překladatelství a tlumočnictví – angličtina/španělština a Iberoamerikanistika. V letech 2011 – 2019 působila na MŠMT, kde v letech 2017 – 2019 koordinovala systémová opatření na podporu vzdělávání žáků s OMJ na ZŠ, ve spolupráci s neziskovými organizacemi, školami a dalšími odborníky vytvářela nový celostátní systém podpory vzdělávání těchto žáků a zajišťovala kurzy českého jazyka a kurzy základů české kultury a demokracie pro osoby s mezinárodní ochranou. Má mnohaleté zkušenosti s výukou angličtiny a španělštiny. V METĚ pracuje od září 2019, věnuje se metodické podpoře pro ZŠ a podílí se na tvorbě metodických materiálů. |
![]() |
Blanka Blažková, tvorba metodických materiálů, lektorka Je absolventka Pedagogické fakulty UJEP v Ústí nad Labem, učitelství pro střední školy s aprobací ČJL – ZSV. Pracuje jako učitelka na Střední zdravotnické škole v Turnově, kde je i koordinátorkou vzdělávání žáků s OMJ. S organizací META, o. p. s. je v kontaktu od roku 2014, kdy absolvovala roční školení multiplikátorů. Zabývá se problematikou vzdělávání žáků s OMJ a lektoruje semináře pro pedagogy. Od roku 2017 se spolupodílí na tvorbě metodických materiálů pro přijímací zkoušky na SŠ, podporu žáků v průběhu studia na SŠ a pro přípravu k maturitní zkoušce z českého jazyka a literatury. |
![]() |
Magdalena Hromadová, lektorka Vystudovala Učitelství češtiny jako cizího jazyka a Komparatistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Pracuje jako učitelka angličtiny, němčiny a češtiny jako druhého jazyka na základní škole v Praze (nyní na rodičovské dovolené). Pro METU působí v rámci vzdělávacích aktivit pro pedagogy. Zároveň je zapojena do výzkumu na Univerzitě Karlově zabývajícího se dvojjazyčnými rodinami v České republice. |
![]() |
Kristýna Chmelíková , pedagogická pracovnice – poradenství pro MŠ, lektorka Vystudovala obor sociální pedagogika. Během studia pracovala v různých jeslích a školkách. Absolvovala také AMI kurz Asistent Montessori MŠ (3-6), kurz Angličtiny pro předškoláky a kurz Emoční inteligence (0-3). Dále pracovala v Maxíkově jazykové školce, kde se poprvé setkala s výukou češtiny jako druhého jazyka. Při studiu na vysoké škole se v rámci praxe zapojila jako dobrovolník do programu Sociální integrace Člověka v tísni. Při této příležitosti se seznámila s organizací META a absolvovala seminář výuky češtiny jako cizího/druhého jazyka. V METĚ působí od února 2017 a zaměřuje se na oblast metodické podpory pedagogů mateřských škol. Lektoruje semináře pro pedagogy MŠ. Ve školním roce 2018/19 vedla na ZŠ Marjánka kurz češtiny jako druhého jazyka pro žáky nečtenáře, kde zkoušela různé metody a materiály. |
![]() |
Michaela Jiroutová, pedagogická pracovnice – poradenství pro SŠ, lektorka Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, obor Učitelství pro střední školy – aprobace Český jazyk a literatura a společenské vědy. Dva roky vyučovala na střední odborné škole, kde se mj. intenzivně zabývala také výukou Češtiny pro cizince. V METĚ pracuje od ledna 2017 v sekci služeb pro pedagogické pracovníky, kde se věnuje poradenství a metodické podpoře pedagogům SŠ a lektorování seminářů pro pedagogy středních i základních škol, spravuje portál www.inkluzivniskola.cz a podílí se na tvorbě výukových a metodických materiálů. Také průběžně vyučovala v různých kurzech češtiny pro studenty a metodicky zajišťuje přípravné kurzy k maturitě z ČJL pro středoškoláky. |
![]() |
Karolina Kenderová, lektorka Absolventka oboru Učitelství češtiny jako cizího jazyka a Tlumočnictví - čeština/francouzština na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Po studiu se věnovala výuce v různých typech kurzů jak skupinových, tak individuálních. Spolupracovala například s Integračním centrem Praha, Poradnou pro integraci či Ústavem bohemistických studií na Univerzitě Karlově. V letech 2016-2019 působila jako lektorka českého jazyka na Slezské univerzitě v Katovicích v Polsku. V METĚ se nejdřív podílela na vytváření e-learningových cvičení na stránce Čeština jako druhý jazyk a od října 2019 se věnuje metodické podpoře učitelů SŠ. |
![]() |
Tereza Linhartová, pedagogická pracovnice – poradenství pro MŠ, lektorka Vystudovala Pedagogickou fakultu UK v Praze, obor učitelství 1. stupně s angličtinou. Pracovala s dětmi v holandském uprchlickém táboře, má zkušenosti ze zahraničních mateřských škol, učila v 1. třídě na ZŠ Brána jazyků. V METĚ působí od srpna 2013, zaměřuje se na oblast podpory pedagogů mateřských škol. Poskytuje poradenství, pracuje na tvorbě metodiky začleňování dětí s odlišným mateřským jazykem v MŠ, podílí se na seminářích pro pedagogy. |
![]() |
Barbora Loudová Stralczynská , oblast začleňování žáků s OMJ do MŠ, tvorba metodických materiálů, lektorka Absolvovala Pedagogickou fakultu UK, obor pedagogika předškolního věku a doktorské studium obor pedagogika - primární pedagogika. V METĚ se zabývá především dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, kteří pracují v MŠ a jiných předškolních zařízeních s dětmi s OMJ. Spolupracuje na tvorbě metodických materiálů pro MŠ. Snaží se adaptovat inovativní přístupy a dobré zkušenosti z práce s dětmi s OMJ ze zahraničí do prostředí českého předškolního vzdělávání a ve spolupráci s MŠ nacházet nové cesty pro podporu inkluzivního přístupu v praxi. |
![]() |
Hana Mlynářová, metodička výuky ČDJ, lektorka seminářů pro pedagogy Absolventka JAMU, obor divadelní dramaturgie. Studovala slavistiku, germanistiku a etnologii na Albert-Ludwigs-Universität Freiburg a Kulturní studia Východní Evropy na Friedrich-Schiller-Universität Jena. Od roku 2004 vyučuje češtinu jako druhý jazyk, má zkušenosti s výukou v univerzitním, firemním i neziskovém sektoru i na různých pražských ZŠ (ZŠ Jaroslava Seiferta, ZŠ Zličín, ZŠ Tusarova). V METĚ působila jako sociální pracovnice, metodička češtiny jako druhého jazyka a pedagogická pracovnice pro poradenství pedagogům při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. V současné době lektoruje semináře První kroky při podpoře žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ, Metody v výuce žáků s odlišným jazykem v ZŠ a SŠ I.a II., Úvod do výuky češtiny jako cizího/druhého jazyka pro ZŠ a SŠ. |
![]() |
Barbora Nosálová, lektorka seminářů pro pedagogy, lektorka ČDJ Je absolventka FF UK v Praze, obory Český jazyk a literatura, Pedagogika se specializací na didaktiku a pedagogicko-psychologické poradenství. Učila na gymnáziu, působila jako asistentka na 1. stupni a pracovala v jazykové poradně Ústavu pro jazyk český AV ČR. Češtinu jako cizí jazyk učí od r. 2004 v různých typech kurzů i individuálně – učila v Integračním azylovém středisku v Předlicích, v PPI v Ústí nad Labem nebo americké studenty či celé rodiny kubánských přesídlenců. S METOU spolupracuje od r. 2009 – vytvořila část sekce Čeština na portále www.inkluzivniskola.cz a rozpracovala téma začlenění žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky češtiny. |
![]() |
Radka Nováková, pedagogická pracovnice - poradenství pro ZŠ (Středočeský kraj), lektorka Je absolventka Pedagogické fakulty v Hradci Králové, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Pracuje jako učitelka, výchovná poradkyně a koordinátorka inkluze na ZŠ v Týnci nad Sázavou, kde se zabývá vzděláváním žáků s OMJ a metodickou podporou pedagogů na škole. V roce 2014 absolvovala roční školení multiplikátorů v METĚ, věnuje se metodické podpoře pedagogů ve Středočeském kraji a vzdělávání pedagogů ZŠ. |
![]() |
Regína Ouhledová, lektorka Vystudovala jazykovědu na Filosofické Fakultě a školní management na UK a také střední pedagogickou školu předškolní pedagogika. Je majitelkou a ředitelkou Mateřské školy Monty School Praha již 13 rokem. Ve svých 17 letech se dostala do zahraničí a zažila na vlastní kůži být žákem s odlišným mateřským jazykem. Po studiích jazykovědy a mateřské dovolené, společně se svými přáteli a manželem založila bilingvní školku v Praze a Ostravě. Zde se věnuje dětem a vyučuje angličtinu, ale i češtinu jako druhý jazyk. Po mnoha letech v praxi, cítila potřebu dále své zkušenosti předávat a reagovala na inzerát společnosti META o.p.s. V METĚ působí od září 2018 a zaměřuje se na oblast metodické podpory pedagogů mateřských škol. Lektoruje semináře pro pedagogy MŠ. |
![]() |
Petra Ristić, oblast začleňování žáků s OMJ do MŠ, tvorba metodických materiálů, lektorka Absolvovala Pedagogickou fakultu UK v Praze, obor Učitelství pro mateřské školy a Pedagogika předškolního věku. Působí ve FMŠ Sluníčko pod střechou při Pedagogické fakultě UK v Praze 13, kde také vede kroužek angličtiny podle metody KIKUS. Má zkušenosti ze zahraničních předškolních zařízení. S METOU spolupracuje na tvorbě metodických materiálů pro MŠ a lektoruje semináře pro pedagogy MŠ. Ze své praxe má dlouholeté zkušenosti se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem a předávání metodických zkušeností kolegyním. |
![]() |
Alena Ondráčková, lektorka Vystudovala obory Učitelství češtiny jako cizího jazyka a Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy na FF UK v Praze. Zabývá se výukou ČDJ, online výukou a alternativními metodami vzdělávání. Má zkušenosti s výukou češtiny pro žáky s OMJ, zejména na základní škole, s přípravou vzdělávacích materiálů a programů. V METĚ působila jako metodička dvojjazyčných asistentů pedagoga a koordinátorka tvorby výukových materiálů, nyní se zaměřuje na lektorování seminářů spojených s online vzděláváním. |
![]() |
Kateřina Poupě, odborná pracovnice pro MŠ, lektorka ČDJ Vystudovala obor Učitelství češtiny jako cizího jazyka na FF UK. Během studií pracovala v mateřských školách. V rámci zahraničních stáží učila v Českém krajanském spolku v Athénách a na České škole bez hranic v Londýně. Spolupracovala s několika neziskovými organizacemi zaměřenými na pomoc cizincům v ČR. Věnuje se výuce angličtiny pro předškoláky a kurzům češtiny jako druhého jazyka v MŠ v Praze. Odborně se zaměřuje na problematiku osvojování jazyka v předškolním věku a na metodické vedení pedagogických pracovníků. Lektoruje semináře pro pedagogy MŠ. V současné době vede kurzy češtiny jako druhého jazyka v MŠ Lyčkovo náměstí. |
![]() |
Klára Šuvarská, koordinátorka vzdělávání pedagogů, lektorka seminářů pro pedagogy MŠ Na Pedagogické fakultě UK vystudovala obor školský management. Ukončené bakalářské studium, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. |
![]() |
Kristýna Titěrová, programová ředitelka a vedoucí služeb pro pedagogy Vystudovala Filozofickou fakultu UK, obor kulturologie. Pět let působila na základní škole jako učitelka na druhém stupni. Od roku 2009 se v METĚ věnuje podpoře pedagogů při začleňování dětí a žáků s OMJ do škol, následně pak podpoře týmu a předávání know-how v rámci aktivit METY. Podílela se na vzniku webu Inkluzivní škola.cz, ale i většiny dalších služeb pro pedagogy v METĚ (semináře, workshopy, metodická podpora, publikace). V současné chvíli se aktivně věnuje také prosazování rovného přístupu dětí s OMJ ke vzdělávání. Lektoruje nejčastěji a nejraději seminář Metody ve výuce s žáky s OMJ I. a II. |
![]() |
Natálie Schneider, lektorka Absolventka oboru Psychologie na Lvovské národní univerzitě v UA, vystudovala konzervatoř a učitelství pro první stupeň ZŠ v UA. Šest let vyučovala na ZŠ v Ukrajině. V ČR pracovala 17 let na ZŠ jako učitelka a výchovný poradce. Od roku 2018 pracuje jako krajský koordinátor pro práci s dětmi cizinců při PPP Ústeckého kraje, věnuje se jazykové diagnostice u dětí s OMJ a poradenské činnosti pro MŠ, ZŠ a SŠ v Ústeckém kraji. Je regionálním konzultantem pro NPI ČR. |
![]() |
Radka Bernardová , lektorka Absolventka Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, obor učitelství pro 1.stupeň ZŠ. Do roku 2020 pracovala jako učitelka na ZŠ v Libici nad Cidlinou, nyní je lektorkou na "volné noze". Vyučuje češtinu jako cizí jazyk děti i dospělé. Je členkou AUČCJ, kde také absolvovala cykly školení pro učitele češtiny jako cizího jazyka. V letech 2019 - 2021 vedla online kurzy pro Centrum na podporu pro integraci cizinců. Po ukončení META akademie lektoruje semináře Jak zjistit úroveň a cíle žáků s OMJ a Tvorba výukových materiálů pro žáky s OMJ. |
![]() |
Zuzana Hrušková, pedagogická pracovnice - poradenství na ZŠ, lektorka Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, bakalářský obor Učitelství pro základní a střední školy – aprobace Český jazyk a literatura a filosofie. Během studia pracovala jako asistentka pedagoga na základních školách. Lektorovala odpolední výuku češtiny pro cizince. Absolvovala několik seminářů od METY a nyní pracuje jako učitelka češtiny jako druhého jazyka na pražské základní škole. O letních prázdninách pořádá intenzivní kurzy českého jazyka pro žáky s OMJ. V rámci METY pracuje jako odborná pracovnice pro pedagogické pracovníky na ZŠ a je metodičkou pro dvojjazyčné asistenty pedagoga. |
![]() |
Zuzana Janoušková, metodička ČDJ, lektorka seminářů pro pedagogy Na Pedagogické fakultě UK vystudovala obory český jazyk a literatura, základy společenských věd. Od roku 2008 se věnuje výuce češtiny jako druhého jazyka (kurzy pro děti i dospělé, nízkoprahové kurzy v CIC, intenzivní kurzy ČDJ pro žáky s OMJ na ZŠ), dlouhodobě se věnuje tvorbě metodických materiálů a didaktických her pro výuku jazyků. S METOU spolupracuje od roku 2013, vede semináře pro pedagogy, poskytuje metodickou podporu v oblasti výuky ČDJ, spoluvytváří obsah pro portál www.inkluzivniskola.cz. |
![]() |
Jana Keblová, lektorka pro pedagogy MŠ Jana vystudovala předškolní a mimoškolní pedagogiku. Nyní je učitelkou v MŠ. V posledních letech se zaměřuje na práci s dětmi s OMJ a vedla kroužky češtiny pro tyto děti. Aktuálně zastává pozici koordinátora pro práci s dětmi s OMJ v MŠ. |
![]() |
Pavla Benešová, lektorka Absolventka VOŠ sociálně-právní, VOŠ předškolní a mimoškolní pedagogika, UHK Učitelství pro mateřské školy, Pedagogika předškolního věku. Absolventka Dvousemestrálního zdokonalovacího kurzu k výuce češtiny jako druhého jazyka na UK. Od roku 2009 učitelka mateřské školy, od roku 2016 ředitelka mateřské školy, od roku 2020 učitelka na VOŠ pedagogické v Praze. Vede kurzy ČDJ v mateřské škole. Od roku 2018 spolupracuje s InBází a od roku 2021 s METOU. |