Jste zde
Mapa stránek
Vertical Tabs
Úvod do tématu a legislativa
- METODIKA: Děti s OMJ v MŠ
- Legislativa a financování
- Wellbeing dítěte v MŠ
- Čeština jako druhý jazyk v MŠ
- Jazyková diagnostika pro děti v MŠ a nečtenáře
- Přechod z MŠ na ZŠ
- Zapojení do činností v MŠ
- Spolupráce s rodiči v MŠ
- Dobrá praxe v MŠ
Podpora ve škole
- Přijetí do základní školy
- Příprava školy na příchod žáka s OMJ
- První kroky pro nastavení podpory
- Adaptace dítěte v ZŠ
- Spolupráce uvnitř školy
- Možnosti podpory na ZŠ
- Spolupráce s externími partnery
- Jak na výuku ČDJ
- Zapojení do výuky a materiály
- Hodnocení žáků s OMJ
- Přijímací řízení na SŠ
Materiály a tipy do výuky
Čeština jako druhý jazyk
Zdroje a inspirace
- Dobrá praxe
- Děti azylantů chodí do běžné základní školy
- Formativní hodnocení
- Klima školy
- Komunitní doučování
- Přizpůsobení výuky žákům
- Sponzorování kurzů
- Uslyšet t, d, l, h, ch, r, ř. O to jde
- ZŠ Frýdek-Místek
- ZŠ Gutha–Jarkovského Kostelec nad Orlicí
- ZŠ Na Valech, Planá
- ZŠ Olešská, Praha 10
- ZŠ Staňkova, Brno
- Přijímací učitel/rádce
- Doporučení pro výuku češtiny pro děti cizinců – postřehy z praxe
- Adaptace žáka-cizince na školní prostředí
- Adaptační týden v MŠ K Lukám
- Aktivace předchozích vědomostí
- Aktivní používání odborného jazyka
- Bedýnky příběhů (InBáze, z.s.)
- Cizinci jako asistenti pedagogů
- Co se u žáků s OMJ v dějepise osvědčilo?
- Cooperation, management and networking
- Církevní gymnázium Německého řádu Olomouc
- DIDAKTICKÉ MATERIÁLY A PŘÍPRAVA NA LEKCE KIKUS V PRAXI
- Dobrá praxe PPP v Ústeckém kraji
- Domino - Český jazyk pro malé cizince 1, 2 - anotace
- Doučování Linh
- Dvojjazyčná poezie
- Integrace žáků cizinců do prostředí české školy
- Jak používat KV při psaní slohu
- Jazyk měsíce
- KIKUS - VÝUKA DRUHÉHO JAZYKA
- KIKUS
- KIKUS kurz v FMŠ Sluníčko pod střechou v 2016/17
- Kartičky ve výuce - pokročilejší
- Kartičky ve výuce - začátečníci
- Kostka
- Kurz češtiny pro žáky s OMJ
- Křížovky
- LOGORELO
- Mapujeme školy, které dávají šanci všem dětem
- Máme ve škole cizince – a pro ně kurzy češtiny
- Podpora dětí a žáků s OMJ na Praze 13
- Podpora výuky skrze mateřský jazyk
- Projekt MČ Praha 12
- Propojování jazyků
- Putování s Carly
- Pět principů práce s žákem s OMJ
- Příklad použití KV
- Příklad použití skupinové práce
- Rady pro výuku dětí - cizinců aneb co může pomoci učitelům začátečníkům
- Rodinné kurzy
- Rozmanitý svět
- Slovní hodnocení nebo známky? Existuje i třetí cesta
- Slovní úlohy – dělení a násobení
- Slovníčky na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha
- Story Cubes – Příběhy z kostek
- Stáž v podobě asistenta pedagoga
- Tik Tak Bum (Bomba)
- Tvorba pracovních listů
- Tvorba textu s žáky s OMJ
- Ukázka práce s literárním textem - charakteristika postav
- Ukázka práce s literárním textem
- Ukázka výuky o atomech a vazbách
- Vedení slovníčků ve výuce (roční přípravný kurz)
- Vedení žáka cizince běžným školním životem
- Video výuka češtiny pro Vietnamce
- Vyjmenovaná slova
- Vzpomínky na školu
- Výběr školy - pohled z druhé strany
- Ypsilonie - Cesta do vyjmenované země
- Začleňování žáků s jazykovou bariérou do výuky s využitím asistenta pedagoga
- Zkušenosti FMŠ Sluníčko
- Zkušenosti MŠ K Lukám
- Zkušenosti Praha 13
- Časopis Kamarádi
- Čtenářský klub pro děti s OMJ
- Větné členy
- Kazuistiky
- Není film jako film
- Ukrajinské reálie
- Vietnamské cukroví
- Výslovnost jména
- Xien Than - problémy s klasifikací
- Afnan a maturita z ČJL
- Ahn a Anička (COVID MŠ kazuistika)
- Batu z Mongolska
- Bella z Moldávie
- Bilingvní Margot
- Chang z Číny
- Dara z Etiopie
- Doučování čínské dívky i s přehledem probraného učiva
- Dung, 10 let, rodná řeč - vietnamština
- Dvojitá školní docházka
- Igor z Ruska
- Isabelle
- Jak se na českou školu dívají rodiče z ciziny?
- Jeno 7 let, Řecko
- Jian z Číny
- KIRIL 3 roky, Bulharsko
- Khulan na střední škole
- Khulan na základní škole
- Kiara 5 let, USA/Peru
- Léo
- Maja z Čech
- Minh 3 roky, Vietnam
- Moravskoslezský kraj jako "kazuistika"
- Munkhtuya Soomtseren
- Murad
- Míša 3 roky, Rusko
- Nadaný Artur
- Nasíma, 25 let, Afghánistán
- Nianai
- Nízkoprahové kurzy češtiny v METĚ
- Odborný jazyk je potřeba trénovat
- Odzi z Mongolska
- Oleg z Běloruska
- Pořád se pere
- Příběh Oksany z Ukrajiny
- Shamim - dívka z Pákistánu, 15 let
- Simon, 3 roky, Maďarsko
- Situace z terénu komunitního tlumočení
- Timur, Tatar z Uzbekistánu
- Čeština trochu jinak
- Ke stažení
- Abeceda - karty písmen
- Annjong hasejo, paní učitelko!
- Arabština
- Akce školy / فعاليات و برامج المدرسة
- Informace o předškolním vzdělávání / معلومات عن التعليم قبل المدرسي
- Omlouvání nepřítomnosti / إعتذار عن الغياب من المدرسة
- Praktické informace pro rodiče / معلومات لأولياء الأمور
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy/ القبول في المدرسة
- Sdělení rodičům / إشعار لأولياء الأمور
- Žádosti / طلبات
- 2. pád podst. jmen
- Asistenti pedagoga
- Bulharština
- Akce školy/Училищни събития
- Informace o předškolním vzdělávání (MŠ)/Информация за предучилищното образование
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání/Как може детето ви да бъде подпомогнато в обучението?
- Omlouvání nepřítomnosti/Извинения за отсътсвие
- Praktické informace pro rodiče/Практическа информация за родителите
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy/Прием в училище, покани, информация за училищата
- Sdělení rodičům/Комуникация с родителите
- Žádosti/Молбы
- Hlásky
- Základní komunikace: seznamování, instituce, profese
- Česko
- Afghánistán
- Francouzština
- Akce školy / Activités scolaires
- Omlouvání nepřítomnosti / Absence et libération d´un élève
- Praktické informace pro rodiče / Informations pour les parents
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / Admission dans l’établissement
- Sdělení rodičům / Avis aux parents
- Žádosti / Demandes
- Informace o předškolním vzdělávání / Informations sur l'éducation préscolaire
- Pády a jejich předložky
- Věci kolem nás, dům, byt
- Arménie
- Harmonogram tvorby IVP
- Mongolština
- Akce školy / сургууль дээр болох ажлууд
- Omlouvání nepřítomnosti / Хичээлээс чөлөө
- Praktické informace pro rodiče / эхчүүдэд зориулсан мэдээллийн
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / сургуульд элсүүлсэн тухай
- Sdělení rodičům / эцэг эхчүүдэд
- Žádosti / Өргөдлүүд
- Informace o předškolním vzdělávání / Сургуулийн өмнөх боловсролын тухай мэдээлэл
- Čas, hodiny, režim dne
- Abeceda - karty písmen
- Barma / Myanmar
- Hodnocení "pro učení"
- Metodické poznámky k výuce češtiny pro Vietnamce
- Němčina
- Přídavná jména
- Volný čas
- Hodnocení v inkluzivních podmínkách
- Kazachstán
- Perština
- Identifikační karta nového žáka
- Moldavská republika
- Rumunština
- Zájmena
- Časová posloupnost
- Lidské tělo, doktor
- Ruská federace
- Ruština
- Akce školy / мероприятия школы
- Omlouvání nepřítomnosti / сообщения об отсутствии
- Praktické informace pro rodiče / Практичная информация для родителей
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy/ Принятие в школу, повестки, информация для школы
- Sdělení rodičům / сообщения родителям
- Žádosti / заявления
- Informace o předškolním vzdělávání/ Информация о дошкольном образовании
- Přídavná jména a stupňování
- Thajsko
- Ukrajinština
- Akce školy / події школи
- Informace o předškolním vzdělávání/ Інформація про дошкільну освіту
- Omlouvání nepřítomnosti / Письмове вибачення
- Praktické informace pro rodiče / iнформаціі для батьків
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / Прийняття до школи
- Sdělení rodičům / повідомлення батькам
- Žádosti / заява
- Inkluzivní hodnocení
- Rodina
- Ukrajina
- Vietnamština
- Akce školy / sự kiện của trường
- Informace o předškolním vzdělávání/Thông tin chung về cách hoạt động của giáo dục mầm non tại CH Séc
- Omlouvání nepřítomnosti / Đơn xin phép khi vắng mặt
- Praktické informace pro rodiče / thông tin dành cho phụ huynh
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / Nhận vào trường,
- Sdělení rodičům / Lưu ý cho các bậc phụ huynh
- Žádosti / Văn bản
- Jídlo, stravování
- Manuál k AP
- Vietnam
- Čínština
- Metodický pokyn
- Obchod, oblečení, peníze
- Čína
- Španělština
- Akce školy/ Actividades escolares
- Omlouvání nepřítomnosti / Justificación de falta
- Praktické informace pro rodiče / Información para padres
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / Admisión a clases
- Sdělení rodičům / Avisos para los padres
- Žádosti / Solicitudes
- Informace o předškolním vzdělávání / La información sobre la educación preescolar
- Mongolsko
- ČR
- Bělorusko
- Kulturní památky
- Metodický pokyn k šikaně
- Dopravní prostředky
- Model dle Berryho
- Slovesa, časování
- 1. polovina 20. století v českých zemích
- 10krát s MKV
- 12 tipů pro systematickou podporu
- Adam a koleno (práce s knihou)
- Adaptační koordinátor na základní škole
- Adaptační plán (Berlínský model)
- Adaptované pokyny BOZ - zahradnictví
- Akce školy / وقایع مدرسه
- Aktivita skládání
- Alchymie, sloučeniny - halogenidy
- Analýza neuměleckého textu
- Analýza uměleckého textu - fráze
- Analýza uměleckého textu - literární teorie
- Angličtina
- Akce školy / School activities
- Omlouvání nepřítomnosti / The excuses of school absence
- Praktické informace pro rodiče / Information for parents
- Přijetí do školy, pozvánky, informace pro školy / Admission to school
- Sdělení rodičům / Notifications for parents
- Žádosti / Requests
- Informace o předškolním vzdělávání / Information about pre-school education
- Anička ve městě (práce s knihou)
- Ano, učím se česky
- Antická literatura
- Aplikace spisovného jazyka
- Atom, protonové číslo
- Až se sejdeme ve škole - krizový plán pro školy
- Baroko
- Barvy
- Bezobratlí - hmyz
- Brouci
- Buddy - Dotazník k evaluační schůzce
- Buddy program - materiály
- Buňka
- Bydlení
- Bydlíme blízko moře
- Byliny, rozmnožování kvetoucích rostlin
- BĚ, PĚ, VĚ
- Bělorusko
- Běžné nemoci a poranění
- Cestování a Miroslav Zikmund
- Cestování a literatura (cestopis, líčení)
- Charakteristika - Agenti - i věci o nás mluví...
- Charakteristika literární/filmové postavy
- Chcete přihlásit dítě do základní školy v České republice?
- Check-list: Podporujeme středoškoláky s OMJ
- Checklist - předpoklady pro efektivní inkluzi žáka s OMJ
- Checklist přijetí do školy
- Chemické prvky
- Chemické složení lidského těla
- Chemie
- Co dělat v prvních týdnech - zkušenosti z praxe
- Co přinesla novela školského zákona v inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem
- Co zkontrolovat před odevzdáním slohovky?
- Czech it UP!
- Císařovy nové šaty - Charakteristika postav
- DT - Cvičení (Na co se mě vlastně ptají?)
- DT - Interpunkce
- DT - Na co se mě vlastně ptají?
- DT - Obrazná pojmenování
- DT - Práce s textem (textová návaznost)
- DT - Význam slov, synonyma, antonyma
- DT Vymyslete úlohu do testu
- DVOJJAZYČNÝ ASISTENT - podpora dětí s OMJ a pedagoga
- Denní režim - básnička
- Desatero do výuky
- Desatero podpory dětí s OMJ v MŠ
- Desatero pro pedagogy a pro ředitele
- Desatero pro rodiče (nejen) dětí s OMJ
- Desatero pro učitele
- Desatero pro výuku žáků s OMJ na dálku
- Desatero práce se žáky s OMJ a SVP
- Desatero tipů pro žáky, jak na didakťák
- Desatero tipů, jak na jednotné přijímačky z ČJL
- Deset principů pro aktivaci hloubkového učení a vyrovnání se se ztrátami
- Deskriptory řečových dovedností pro žáky ZŠ
- Didaktický test ČJL - online procvičování
- Dny v týdnu - Český jazyk
- Dny v týdnu
- Doba svatého Václava
- Dobrá praxe MŠ Janov u Děčína
- Dobrá praxe MŠ Matěchova Praha 4
- Dobrá praxe MŠ Mezi školami Praha 13
- Dobrá praxe z vyučování hudební výchovy
- Doklady o předchozím vzdělání při přijímání na SŠ
- Domácí úkoly - 15 aktivit pro děti a rodiče
- Doporučené očekávané výstupy OSV
- Doporučené učebnice ČJC pro SŠ
- Doporučené čítanky pro SŠ a práce s nimi
- Doprava - kartičky a slovníčky
- Dopravní prostředky (pro MŠ)
- Dravci a sovy
- Druhý newsletter o komunitních tlumočnících určen zřizovatelům škol
- Dvojjazyční asistenti
- Dynamika - Newtonovy zákony
- Dětský pokoj
- Důležité termíny pro uchazeče o SŠ 2023
- Dům - kartičky a slovníčky
- Dům - zvířata ve 4. a 7. pádě, předložky pod/nad
- Dům
- Dům, byt, pokoj - testy A1 a A2
- Ekologie a literatura
- Ekosystémy - popis živočichů
- Ekosystémy a literatura
- Elektřina kolem nás
- Emoce
- Fyzika
- Fyzikální pole
- Fyzikální veličiny
- Férová škola - Liga lidských práv
- Geometrické tvary a barvy
- Gotika
- Graf - úpravy přijímacích zkoušek na SŠ pro šk. rok 2023/2024
- Gramotnostní dovednosti v období mladšího školního věku – možnosti rozvoje a diagnostiky, pracovní listy
- Hadi
- Hezky česky
- Historická Praha - Gotické umění
- Historická Praha - Renesance
- Historická Praha - Románský sloh
- Historie ČR, významní lidé
- Hospodářská zvířata
- Houby
- Houby
- Hrajeme si s říkankami
- Hračky - balíme
- Hračky – Tvary jednotného a množného čísla v mužském, ženském a středním rodu.
- Hrátky s češtinou
- Humanitní předměty
- Husitství
- Hydrosféra
- Házení míčků
- IVP 1 čistý formulář
- IVP_Střední škola_2. ročník
- Infografika Jak na ČDJ pro starší a pokročilé
- Informace k přijímací zkoušce z ČJL osob pobývajících dlouhodobě v zahraničí (MŠMT)
- Informace k uzavření škol 2020 - ANGLIČTINA
- Informace k uzavření škol 2020 - RUŠTINA
- Informace k uzavření škol 2020 - VIETNAMŠTINA
- Informace ke vzdělávání dětí a žáků – cizinců a osob, které pobývaly dlouhodobě v zahraničí MŠMT
- Informace o předškolním vzdělávání - korejština
- Informace pro přijímání na střední školy a konzervatoře
- Informace pro učitele - země původu
- Informační balíček pro SŠ - Ukrajina
- Informační balíček pro ZŠ - Ukrajina
- Informační leták Podpora SŠ při vzdělávání žáků s OMJ
- Infosheet o dvojjazyčných AP pro učitele a rodiče
- Inovovaná koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
- Irák
- Islám
- Izrael
- J. A. Komenský
- Jak je to správně
- Jak jíst a žít zdravě
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání?
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? AR
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? ENG
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? ESP
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? FR
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? MONG
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? RUS
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? UKR
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? VIET
- Jak může být podpořeno vaše dítě ve vzdělávání? ČÍN
- Jak zjistit úroveň češtiny - diagnostika
- Jak žít česky v Česku
- Jaká je škola u mě doma
- Jan Hus
- Jan Palach - práce s wikipedií
- Jaro
- Jaro
- Jazyková diagnostika - mladší žáci
- Jazyková diagnostika - starší žáci
- Jazyková diagnostika pro děti v mateřské škole a nečtenáře
- Jazykové dotazníky pro žáky a rodiče s OMJ
- Jedeme na výlet
- Jehličnany
- Jehličnaté stromy
- Ještěrka
- Josef II.
- Jídlo - hra
- Jídlo - jednotné a množné číslo
- Jídlo - snídaně, oběd, večeře
- Jídlo - testy A1 a A2
- Jídlo - výslovnost
- Jídlo a jídelna
- Jídlo a literatura (pohádka, pozvánka)
- KV Alkany
- KV Alkoholy
- KV Destilační aparatura
- KV Fáze měsíce
- KV Horninový cyklus
- KV Houby rourkaté
- KV Literární druhy a žánry
- KV Literární období
- KV Plody
- KV Poesie a próza
- KV Slitiny mědi
- KV Směsi
- KV Uhlovodíky
- KV Zemědělství v ČR
- Kamarádíme se - multikulturní workshop v MŠ
- Kapradiny, přesličky a mechy
- Kde se vzalo to, co jíme
- Kdo jsem já
- Klokan rudý
- Klíčový vizuál - Příčiny 1. světové války
- Kolik je hodin?
- Kolik je hodin?
- Koloušek a soutok dvou potoků
- Komunikační karty
- Koncovky přídavných jmen, rody
- Kontrolní test – rodina, národnosti, slovesa
- Koníčky - mít rád
- Korejská republika
- Korektura textu - najdi chybu
- Korýši
- Koupelna
- Koupelna, třída - předložky, kde, kam
- Krabička první záchrany pro učitele
- Kulturní dotazník a medailonek
- Kurikulum pro kurzy ČDJ na SŠ
- Kurikulum ČDJ a jazykový test pro ZŠ
- Kurikulum ČDJ pro předškolní vzdělávání
- Kurtovi přeskočilo (práce s knihou)
- Kurz českého jazyka pro začátečníky
- Kvak a Žbluňk - práce s knihou
- Křesťanství
- Lebka
- Les
- Leták - Tipy na kontakt se spolužákem s OMJ při distanční výuce
- Leták Buddy - Najdi si parťáka
- Leták Buddy - Staň se parťákem
- Leták pro rodiče
- Lidské smysly - Český jazyk
- Lidské smysly
- Lidské tělo - testy A1 a A2
- Lidské tělo - Český jazyk
- Lidské tělo
- Lidské tělo a literatura
- Lidské tělo, orgány
- Listnaté stromy
- Listnaté stromy a keře
- Literární pojmy
- Lucemburkové
- Léto
- Léto
- META komunikační kartičky
- META tým podpory pro pedagogy SŠ - leták
- MZ ČJL - manuál pro žáky
- Manuál pro učitele - vzdělávací materiál týkající se migrace a azylu
- Manuál pro učitele českého jazyka pro cizince bez znalosti latinky
- Manuál pro začátek
- Manuál spolupráce AP a učitelů
- Marie Terezie
- Matematické fráze a instrukce
- Matematika
- Matematika a žáci s OMJ
- Materiály do výuky - NaZemi
- Maturita, přijímací a závěrečné zkoušky 2020
- Mechanika tekutin
- Metoda Learning Stories - postup v obrazech
- Metodická příručka pro adaptačního koordinátora
- Metodické listy Matematika - číselné obory
- Metodický pokyn MŠMT k zajišťování pedagogické intervence
- Metodický postup pro zajištění financování jazykové přípravy a pozice adaptačního koordinátora 2022
- Metodika - Začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do Základních škol (InBaze, z.s.)
- Metodika Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách
- Metodika MŠMT k novému systému jazykové přípravy v MŠ a ZŠ
- Metodika MŠMT pro poskytování podpůrných opatření žákům s OMJ
- Metodika multikulturní výchovy (crossing borders)
- Metodika multikulturní výchovy
- Metodika práce třídního učitele
- Metodika vedení třídnických hodin
- Metodika vedení třídnických hodin
- Metodika vedení třídnických hodin
- Mikuláš
- Mikuláš, anděl a čert
- Mnohoznačná slova
- Modelové (jazykové) lekce pro pedagogy MŠ - Časopis Zvoní!
- Modelové situace tvorby výukových skupin
- Mongolština
- Motýli
- Možnosti organizace výuky ČDJ
- Multikulturní výchova ve škole
- Mám rád anglický čaj
- Máme rádi zvířata
- Místní názvy a velká písmena
- Měkké a tvrdé souhlásky
- Měkkýši - opakování
- Města a jejich význam
- Město - kartičky a slovníčky
- Město - testy
- Město - výslovnost
- MŠ informační letáky
- MŠMT Uznávání zahraničního vzdělání v souvislosti s přijetím ke vzdělávání
- Můj první pracovní sešit z ČJ - pro žáky cizince
- Nabídka seminářů zaměřených na vzdělávání a začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem pro MŠ, ZŠ a SŠ
- Nabídka volnočasových aktivit
- Nahosemenné rostliny
- Nakupujeme
- Nejste na to sami! - Asistent pedagoga pro žáky s odlišným mateřským jazykem v českých školách
- Nemoci a zranění
- Novela nařízení vlády o míře vyučovací povinnosti
- Nový byt
- Náboženství v české historii
- Nácvik rozboru uměleckého textu - tabulka s frázemi
- Nápadník SCIO
- Nápadníček
- Nápady a náměty pro multikulturní výchovu
- Nástup nacismu v Německu
- Nízkoprahové kurzy češtiny pro cizince - příručka
- O dvanácti měsíčkách
- Objem, hustota a tlak, Archimedův a Pascalův zákon
- Oblečení
- Oblečení - barvy
- Oblečení - doplňky
- Oblečení - kartičky
- Oblečení - písmena
- Oblečení - rody
- Oblečení - testy A1 a A2
- Oblečení v lese
- Oblečení, počasí
- Obojživelníci
- Obojživelníci
- Obratlovci
- Obrázkové učení
- Obrázkový denní režim pro MŠ
- Obývací pokoj
- Odhad počtu žáků s OMJ na ZŠ a podpůrná opatření
- Omlouvání nepřítomnosti / عذرخواهی غیبت
- Opakování
- Opakování časy - přítomný a minulý
- Optické zobrazování - čočky
- Optika
- Optika a zobrazování
- Opylení, oplození
- Osobnosti 20. století
- Ostatní kroužkovci
- Ovoce (velký, malý, předložky)
- Ovoce a zelenina - rody, 4. pád
- Ovoce a zelenina
- Ovocné stromy a keře
- Ovocné stromy a keře
- Oznámení
- P. Bušta - Pád zeppelínu (prostěsdělovací styl, rozbor um.textu)
- PL Carlo Goldoni - Sluha dvou pánů (neumělecký text)
- PL Carlo Goldoni - Sluha dvou pánů (umělecký text)
- PL Edgar Allan Poe - Havran (neumělecký text)
- PL Edgar Allan Poe - Havran (umělecký text)
- PL Jaroslav Rudiš - Grandhotel (neumělecký text)
- PL Jaroslav Rudiš - Grandhotel (umělecký text)
- PP - Dopis
- PP - Popis
- PP - Vypravování
- PP - Zpráva
- Paráda! Učíme se česky
- Pitná voda a znečištění vody
- Plazi
- Plazi
- Plody podzimu
- Plán jazykové podpory (PJP) - příloha PLPP
- Plán pedagogické podpory (PLPP)
- Plán pedagogické podpory_Oleh
- Podmiňovací způsob přítomný
- Podnebné pásy a ekosystémy
- Podpora vzdělávání ŽOMJ - změna legislativy 2016
- Podpora žáků s OMJ na SŠ - Newsletter META, o.p.s.
- Podpora žáků s OMJ v SŠ v době distanční výuky
- Podzim
- Podzim
- Pohyb těles
- Pohádka - Červená Karkulka
- Pohádky ze všech koutů světa
- Pokyny v matematice
- Pole a louky
- Popis osoby, charakteristika
- Popis předmětů
- Popis věcí - testy A1 a A2
- Potok, řeka, rybník - koloběh vody
- Potravní řetězce
- Potravní řetězce a vztahy mezi organismy
- Povolání
- Povolání přiřazujeme
- Poznávačka obratlovců
- Pozorování - formulář
- Pozvánka
- Pozvánka na Učitelskou kávu s ČDJ
- Počasí
- Počet, jednotné-množné číslo zvířat mužského rodu (stejný vzor) a ženského rodu (stejný vzor)
- Počty cizinců na školách 2017/2018
- Pracovní list - kreslící diktát
- Pracovní list - oblékáme se
- Pracovní list – Vánoční stromek, tvary
- Pracovní listy pro prvouku
- Pracovní listy z projektu Vzdělávání dětí cizinců v Ústeckém kraji
- Pracovní sešit - Nečtu, nepíšu, učím se česky
- Pravidla chování ve škole
- Projekt Bratři lví srdce
- Projekt Robinson (ČJL, mezipředmětové vztahy, mediální gramotnost)
- Proměny vody a koloběh vody v přírodě
- Protiklady - přídavná jména
- První newsletter o komunitních tlumočnících ve školním prostředí
- První pomoc
- První světová válka
- Práce s autentickým textem
- Práce s klíčovým vizuálem - zápis do deníku
- Prázdninová škola češtiny
- Průvodce pro poradny při práci s dětmi a žáky s OMJ
- Průvodce začleňováním žáků s OMJ
- Průvodce zdravotní péčí o děti v ČR
- Ptáci
- Ptáci
- Ptáci aneb volný jako pták
- Písemná práce - Jak rozumět zadání
- Písmena
- Písmeno, slovo, věta
- Píšu, tedy jsem: tipy, co psát
- Předchůdci člověka
- Přehled podpůrných opatření podle vyhlášky č. 27/2016 Sb.
- Přehled probraného učiva
- Přijímání na SŠ pro žáky s OMJ
- Připravujeme maturitní slohovky aneb Tři patera doporučení
- Přídavná jména - dlouhý/krátký
- Přídavná jména - pracovní list
- Přídavná jména
- Přídavná jména
- Příklad IVP - 3. třída
- Příklad IVP
- Příklad PJP - 3. třída
- Příklad PJP
- Příklad PLPP - 4. třída
- Příklad PLPP - 6. třída
- Příklad PLPP - 8. třída
- Příklad PLPP
- Příklad PLPP dle Lex Ukrajina pro žákyni sexty
- Příklad rozpracovaného vyrovnávacího plánu
- Příklad vzorového Doporučení z PPP
- Příklady doporučení PPP pro žáky s OMJ
- Příprava lekce
- Příprava na hodinu Svět kolem nás - Čas
- Přírodní společenstva
- Přírodopis - Členovci
- Přírodověda a přírodopis
- Příručka mediální výchovy a pracovní listy
- Přívlastek
- Přívlastek aneb Vstane ten, kdo
- Příčiny zámořských plaveb
- Příšera
- Quizlet - návod
- Recept - popis pracovního postupu
- Renesance
- Rodina - kartičky
- Rodina - testy A1 a A2
- Rodina
- Rodina, profese - výslovnost
- Rok krále Jana
- Rok, roční období, měsíce, dny..
- Rok, roční období, počasí - testy A1 a A2
- Románský sloh
- Rostliny a houby
- Rozbor básní v didaktickém testu z ČJL (MZ)
- Rozbor uměleckého textu - vizuály
- Rozložení výuky ČDJ v čase
- Roztoči a štíři
- Roční období (pro MŠ)
- Roční období - kartičky
- Roční období - Český jazyk
- Roční období
- Roční období
- Rusko
- Ryby
- Rychlokurz češtiny pro Slovany - metodická doporučení a sylabus
- Rychlost
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
- Savci
- Schéma poskytování poradenských služeb včetně revizního procesu
- Sdělení rodičům / ارتباط با والدین
- Semenné a krytosemenné rostliny
- Seznam ZŠ poskytujících bezplatnou jazykovou přípravu v Praze
- Seznam konverzačních témat pro kurzy ČDJ na SŠ
- Seznam výukových materiálů
- Seznamování - kartičky s obrázky a slovní zásobou
- Seznamování - testy A1 a A2
- Seznamování - výslovnost
- Seznámení s pojmy třetina a čtvrtina
- Shoda přísudku s podmětem
- Skloňování ukazovacích zájmen
- Slované
- Slované a Velká Morava
- Slovesa - gramatická tabulka
- Slovesa - testy, kvízy
- Slovesa - třídy
- Slovesa pro režim dne a roku
- Slovesa z oblasti sportu
- Slovesa – přítomný čas
- Slovesné kolečko
- Slovní druhy (nácvik k DT)
- Slovní druhy
- Slovníčky pro hotelovou školu
- Slovotvorba
- Složení vody, druhy směsí
- Smysly
- Sněhulák – stupňování přídavných jmen malý/velký
- Sociokulturní minimum pro malé cizince
- Souvislosti - 2. světová válka
- Souvislosti - zlatá léta x krize
- Sport (pomůcky a slovesa)
- Spotřeba vody
- Spotřební průmysl a globalizace
- Stanovisko MŠMT k individualizaci vzdělávání a hodnocení žáků s OMJ
- Stanovisko MŠMT k náhradě druhého cizího jazyka a k asistentovi pedagoga
- Stanovisko MŠMT k výuce ČDJ a přijetí žáka na ZŠ
- Stanovisko MŠMT ke vzdělávání dětí a žáků s OMJ
- Stanovisko ČŠI ke vzdělávání žáků s OMJ
- Starověká literatura
- Staré pověsti české - Český jazyk
- Staré pověsti české
- Stavba těla rostliny
- Stavba země, zemětřesení
- Stoletá válka
- Stolní hra - slovesa
- Struktura a vlastnosti látek
- Struktura plánování a výuky, která bere v úvahu žáky s OMJ
- Studenti s OMJ na SŠ v číslech
- Studium na SŠ - jazykové verze
- Sudokopytníci, lichokopytníci
- Surfařův průvodce po internetu
- Svatební košile (Kytice - K.J. Erben) - slovesa
- Světové strany
- Sylaby pro kurzy ČDJ na SŠ
- Síla
- Sýrie
- SŠ informační letáky
- SŠ: Jednoduché tipy pro začátek aneb co můžeme udělat ve výuce již zítra
- SŠ: Osmero tipů do výuky
- Tabulky - srovnání pohledů českých žáků a žáků s OMJ na tradiční jazykové učivo
- Tipy pro adaptační skupiny
- Tipy pro začátek aneb "jak začít"
- Tradiční kuchyně
- Trojúhelníky
- Témata celoročního kurzu
- Tělo včely - stavba a funkce
- Třetí newsletter obsahující doporučení, jak pracovat s komunitním tlumočníkem
- Třída - kartičky
- Třída - testy A1 a A2
- Třída - výslovnost
- Třídnické hodiny
- Třídnické hodiny
- Třídění rostlin
- Třídění zvířat podle rodů
- Třídění živočichů - aktivita ZDI
- Třídění živočichů
- Ukrajina
- Ukázka ŠVP ZŠ prof. Švejcara (Mráčkova)
- Ukázky myšlenkových dovedností a jazyka spojených s VS
- Univerzální aktivity
- Univerzální pokyny pro práci s žáky s OMJ
- Urbanizace - stěhujeme se do měst
- Učení není mučení
- Učíme se (nejen) česky
- Užitečné odkazy a seznam literatury k ZMZ z ČJL
- V restauraci
- V zoologické zahradě
- Varování před špatnou učebnicí
- Ve třídě, opakování -ě
- Ve školní jídelně
- Velikonoce
- Velká kniha her
- Vietnam
- Vietnamský slovník odborné terminologie
- Vizitka
- Vlastivěda - Středověk
- Vlastnosti (přídavná jména) + rody
- Vodní živočichové
- Vodstvo České republiky
- Volný čas - kartičky a slovníčky
- Volný čas - testy A1 a A2
- Volný čas - výslovnost
- Volný čas
- Vyhláška 147/2011Sb.
- Vyhláška č. 271/2021
- Vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
- Vyjmenovaná slova
- Vyjmenovaná slova
- Vyjmenovaná slova
- Vyjádření MŠMT k uvolňování žáků s OMJ podle § 50 ŠZ
- Vyjádření MŠMT k zařazení žáků s OMJ do kategorie SPU-O (JPZ a ZMZ)
- Vynálezci a české vynálezy
- Vynálezy
- Vynálezy a literatura
- Vypravování, diskuse, spojky
- Vyprávění a plánování - testy A1 a A2
- Vzdělávací obsah ČDJ
- Vzdělávací program "Výuka češtiny jako druhého jazyka" (Podpora začínajících učitelek a učitelů při výuce ČDJ)
- Vznik a vývoj Země
- Vzor vyrovnávacího plánu
- Václav Havel a literatura
- Vánoce - drilování vazeb
- Vánoční dárky-Rody (mužský, ženský, střední), ukazovací zájmena ten, ta, to
- Vánoční knížka - práce s knihou
- Výlet
- Výlet na jinou planetu
- Výsledky dotazníku: potřebnost ročního kurzu češtiny před vstupem na SŠ
- Výukový blok pro 1. stupně ZŠ zaměřený na vietnamskou kulturu
- Vývoj Českých zemí 1. - Habsburská monarchie
- Vývoj Českých zemí 2. - České národní obrození
- Vývoj Českých zemí 3. - Rakousko-Uhersko a 1. světová válka
- Vývoj Českých zemí 4. - T. G. Masaryk a vznik samostatného Československa
- Vývoj Českých zemí 5. - Česká republika
- Vývoj Českých zemí 6. - Opakování
- Věci a osoby ve třídě
- Vědomá vícejazyčnost v mateřské škole
- Větné členy - lesní zvířata
- W. Shakespeare - Hamlet
- W. Shakespeare - Romeo a Julie
- William Shakespeare
- Zahrada
- Začalo Vaše dítě chodit do základní školy v České republice?
- Začněme třeba takhle...
- Zdravotní prevence
- Zdraví a nemoci
- Zdroje materiálů pro výuku ČDJ
- Zemědělská produkce v ČR
- Zeměpis - Orientace na mapě - základní pojmy
- Zeměpis - Vesmír
- Zeměpisné souřadnice
- Zima
- Zlomky
- Znaky živých organismů
- Zpráva z jazykové diagnostiky pro nečtenáře
- Zvířata ve vlaku
- Zámořské objevy
- ZŠ informační letáky
- Úvod do matematiky
- Úvod do rýsování
- ČDJ - Soupis dovedností A1, A2
- ČDJ a SVP - Desatero všímavého pedagoga
- Čas - testy A1 a A2
- Časopis Kritická gramotnost
- Časová pásma
- Čeledi dvouděložných rostlin
- Čepice (práce s knihou)
- Československý odboj
- Česky levou zadní online
- Česky s vlaštovkou
- Česká republika a země, ze které pocházím
- Česká republika na dlani
- České dějiny v datech
- České dějiny: 2. polovina 20. století, Václav Havel
- České stavovské povstání
- Český jazyk na 2. stupni ZŠ - tipy, doporučení aktivity - výstup z pracovní skupiny
- Český jazyk - DĚ, TĚ, NĚ
- Český jazyk - slohové cvičení
- Český jazyk
- Český jazyk a dějepis - historie ČR, významní lidé
- Český jazyk na 1. stupni - tipy, doporučení, aktivity - výstup z pracovní skupiny
- Český jazyk pro cizince – práce s textem
- Četl/a jsem knížku (vyprávění děje)
- Čeština do školy
- Čeští králové
- Části dne - Český jazyk
- Části dne
- Části těla
- Čína
- Čínština
- Čísla a letopočty
- Číslovky a jejich druhy
- Čítanka k osobnostní a sociální výchově
- Řazení podle velikosti
- Škola - kartičky a slovníčky
- Škola - testy A1 a A2
- Škola - výslovnost
- Škola
- Školení pro rodiče
- Školní pomůcky - obrázkové čtení
- Školní pomůcky
- Školní předměty
- Šplhavci a kukačky
- Životní cyklus ptáků
- Živočichové
- Živá čísla
- Žluté tričko v Ypsilonii
- Žáci - cizinci ve školní třídě
- Žákovský průvodce maturitní zkouškou (podzim 2018)
- Žížala
- Cizinci a vzdělání v ČR
- Průvodce přijetím a následnou podporou
- Svátky
- Budoucí čas
- Mongolsko
- Přehled publikací
- Minulý čas
- Příloha k přijímacímu formuláři
- Příprava na integraci
- Slovesa osmisměrka
- Tematická zpráva – asistent pedagoga
- Test diskriminace
- Vyhláška 412
- Vyhláška č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
- Vyhláška 73
- Závěrečná zpráva z výzkumu
- Zřízení asistenta pedagoga - metodický pokyn
- Úvodní zjištění znalostí
- Průběh auditu dovedností
- Český den - materiály pro učitele češtiny jako cizího jazyka
- Žádost o AP
- Studijní materiály
- Povinná školní docházka a nezletilí cizinci bez pobytového oprávnění
- Analýza přístupu žen imigrantek a mužů imigrantů ke vzdělávání a na trh práce v ČR
- Diagnostika úrovně znalosti českého jazyka
- Děti z uprchlických rodin
- Exkluze a inkluze
- Férová škola - inspirace
- Férová škola nediskriminuje
- Globální problémy a rozvojová spolupráce
- Čeština pro Vietnamce z Klubu Hanoi
- Inkluzivní vzdělávání
- Inkluzivní vzdělávání a praxe ve světě
- Inkluzívní škola
- Integrace dětí imigrantů a azylantů (diplomová práce)
- Interkulturní vzdělávání
- Interkulturní vzdělávání II.
- Jak na osobnostní a sociální výchovu?
- Multikulturalita v zájmovém a neformálním vzdělávání
- Učíme se společně - společná práce pro skupiny
- A grammar of Czech as a foreign language
- Adaptovaná četba
- Aktivizující metody výuky na prvním stupni základní školy
- Analýza Rodina a škola
- CLIL ve výuce
- CO BY MĚLI UČITELÉ VĚDĚT O VÍCEJAZYČNOSTI - Odborná příručka pro učitele
- Cvičení pro multikulturní výchovu
- Didaktické pomůcky a hry ve výuce ČDJ na ZŠ
- Diskriminace do školy nepatří!
- Dobrodružství s kulturou
- Dobrá škola 21. století
- Dopis poradnám
- Dovedu to pochopit „Migrace“ Příručka pro učitele
- Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu
- Děti s odlišným mateřským jazykem v MŠ
- Efektivní komunikace v interkulturním prostředí
- Etnocentrismus, xenofobie a modely soužití odlišných skupin
- Evokace - uvědomění - reflexe
- Filmy a písně ve výuce češtiny
- Férová škola - Liga lidských práv
- Hello Czech Republic – Doma v nové zemi
- Hledá se dvojjazyčný asistent...- nová verze
- Hlodavci
- How Teachers Cope with Social and Educational Transformation
- Individualizací vzdělávání k inkluzi
- Inkluzivní politika školy
- Integrace dětí přistěhovalců do škol v Evropě
- Integrace vietnamských dětí na 1. stupeň základní školy (bakalářská práce)
- Integrace žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky dějepisu
- Integrating students from migrant backgrounds into schools in Europe
- Integrační proces muslimů v České republice
- JAK NAPSAT INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN - metodická příručka
- Jak se pozná škola, která podporuje rovné příležitosti
- Jak střední školy podporují žáky s OMJ? (zpráva z monitoringu)
- Jak vykládám cizincům aspekt
- Jazyková a socio-kulturní úskalí při výuce čínských studentů
- KOREA, jazyk a socio-kulturní aspekty při vyučování
- Komunitní tlumočníci ve víru integrace
- Kroky k multikulturní výchově
- Lidé v pohybu
- Léčíme česky. Čeština pro sestry a jiné zdravotníky.
- Materiály pro výuku českého jazyka v Bavorsku
- Maturita 2023 pro uchazeče s DO z Ukrajiny - OOP
- Metodická informace MŠMT ke konání přijímacího řízení uchazečů se speciálními vzdělávacími potřebami do 1. ročníku středního vzdělávání
- Metodické doporučení ke zřízení funkce asistenta pedagoga
- Metodické poznámky k výuce češtiny pro Mongoly
- Metodika La Ngonpo
- Metodika multikulturní výchovy
- Metodika výuky českého jazyka pro cizince
- Metodiky k hodnocení žáků dle Lex Ukrajina
- Metodiky práce s cizinci
- Metodologie pojmového vyučování Grunnlaget
- Metody multikulturní výchovy
- Migrace a etnická identita cizinců v České republice (disertační práce)
- Minerály taky pro cizince
- More Than Culture – Více než kultura. Diverzita v mezinárodní práci s mládeží
- Multicultural Education, a Teachers Guide to Content and Process
- Multikulturní porozumění
- Multikulturní výchova
- Muslims in Bristol and Britain
- MŠMT Postup při zajištění financování nárůstu počtu dětí a žáků cizinců v MŠ a ZŠ
- Na STOPĚ - začleňování globálních témat do výuky
- Nejen čísla
- Nápadník pro výuku dle učebních stylů
- Názory muslimů a muslimek na výchovu a vzdělávání muslimských dětí
- OSV jako součást vzdělávacího obsahu Výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ - diplomová práce
- OSV metodický materiál ZŠ a MŠ Brno, Křenová
- Opatření obecné povahy Závěrečné zkoušky 2023
- Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi
- Osobní zkušenost pedagoga a interkulturní senzitivita
- Play it Fair!
- Podpora vzdělávání dětí a žáků s OMJ v souladu s novelou legislativy platnou od 1. 9. 2016
- Pokladnice hodnot; transkulturní učení hodnotám
- Postup školy - novinky 2016
- Počty cizinců na školách 2016/2017
- Praktický průvodce inkluzí (nejen) pro rodiče
- Prezentace minulého času ve výuce češtiny jako cizího jazyka -DP
- Práce s třídním kolektivem - metodika
- Práce s třídním kolektivem ve společném vzdělávání
- Průřezník aneb jak začít s průřezovými tématy
- Přijímací zkoušky 2023/2024 pro uchazeče z Ukrajiny - OOP
- Příručka JAK NA TO - písemná práce z českého jazyka
- Příručka pro rodiče, proč vychovávat vícejazyčně
- Příručka pro snadnější porozumění s cizincem
- Přístup k začleňování žáků s OMJ - komparace národních politik
- Realizace individuálních vzdělávacích plánů
- Referenční úrovně pro češtinu jako cizí jazyk
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
- S vietnamskými dětmi na českých školách
- Signální gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka
- Skandinávské zkušenosti s inkluzivním vzděláváním
- Skupinová a kooperativní výuka v jazykovém vyučování na 1. stupni základní školy
- Skupinová práce - minimetodika VUP
- Sociokulturní aspekty při výuce japonských studentů
- Specifické poruchy učení a čestina jako druhý/cizí jazyk
- Specifika integrace nezletilých dětí cizinců žijících na území ČR
- Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u žáků mladšího školního věku (diplomová práce)
- Spolupráce s asistentem pedagoga
- Standard práce asistenta pedagoga
- Teaching controversial issues – developing effective training for teachers and school leaders
- Teoretická východiska multikulturní výchovy
- The distinctiveness of EAL: a Cross-curriculum discipline
- Tvorba pracovních listů pro integrovaná přírodovědná témata
- Ukazatel inkluze
- Uprchlíkem v Česku
- Učíte studenty z arabských zemí?
- Vyhláška 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
- Vyhláška a metodika k bezplatné jazykové přípravě pro SŠ
- Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou
- Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných - případ SIM ( Středisek integrace menšin)
- Vzděláváme děti s odlišným mateřským jazykem
- Vzdělávání dětí cizinců v předškolním věku
- Vzdělávání o interkulturním setkávání
- Vícejazyčná výchova dítěte v rodině (diplomová práce)
- Výchova k toleranci a proti rasismu
- Výstup pracovní skupiny Přírodopis
- Výstup z pracovní skupiny Dějepis
- Výstup z pracovní skupiny Pedagogicko-psychologické poradenství
- Výuka češtiny pro cizince bez zprostředkovacího jazyka
- Výuka češtiny rusky a slovansky mluvících studentů v ÚJOP UK
- Výuka češtiny z pohledu žáků východoslovanského původu
- Význam vzdělávání v procesu integrace muslimů v české republice
- Zavádění preventivních opatření proti rizikovému chování ve škole
- Začínáme učit češtinu pro děti‑cizince
- Začínáme učit češtinu pro náctileté cizince
- Zkušenosti s výukou v heterogenní třídě pro jazykovou přípravu
- Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením
- Základy interkulturního soužití
- Úspěšnost žáků s OMJ u maturitní zkoušky z ČJL
- Úvod do pedagogické diagnostiky
- Úvod do pedagogické diagnostiky.
- Čeština jako cílový jazyk I. a II.
- Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva.
- Školský zákon
- Žadatelé o azyl a držitelé mezinárodní ochrany v Česku a v zemích V4
- Komunikační bariéra minoritních skupin na běžné základní škole (diplomová práce)
- Metodika pro průřezová témata
- Metodika přípravy ke zkoušce z českého jazyka
- Než začneme s multikulturní výchovou
- Otevírání školy - 10 principů inkluze
- Průvodce implementací interkulturního vzdělávání
- Příručka o integraci
- Ukazatel inkluze
- Vzdělávací systémy v zemích původu dětí cizinců
- Bariéry a potřeby mladých migrantů
- Čeština jako cizí jazyk
- Čeština pro žáky imigranty (diplomová práce)
- Zajímavé odkazy
- PEdagog POstižený Učitelským Šílenstvím
- British Council
- Cizinci v ČR
- Czechkid
- Děti v Čechách
- Euro languages
- Euromobil
- Férová škola - Liga lidských práv
- Hranostaj
- Informační materiály a příručky pro cizince
- Jeden svět na školách
- Co by bylo, kdyby...
- ADRA - Opravdový svět
- Aktivity před četbou - při četbě - po četbě
- Aktivity v rámci VMEGS
- Aktivity vhodné pro zapojení žáků s OMJ (pro CLIL)
- Aktivizující výukové metody
- Anglické slovníčky s cizojazyčnými překlady
- Aplikace Binogi
- Asistent pedagoga.cz
- Asociace středoškolských češtinářů
- Badatelsky orientované vyučování
- Bohouš a Dáša mění svět: Tváří v tvář migraci
- CERMAT - Jednotná přijímací zkouška
- CHCI TO ŘEŠIT!
- Certifikovaná zkouška z češtiny pro mládež
- Co je E – U – R
- Co si myslí o světě dnešní středoškoláci? JSNS odpovídá
- Collaborative Community Approach to Migrant Education
- Collaborative Learning
- Czech Made?
- Digitální učební materiály z chemie
- Doporučené učebnice pro výuku dětí a žáků-cizinců od předškolního věku po základní a střední školy
- E-learningová učebnice pro čínské děti
- Elektronická učebnice
- Evropské jazykové portfolio
- Faktory ovlivňující jazykové dovednosti žáků-cizinců
- Flippity
- FyzWeb
- Grafické organizátory
- Grafické organizéry (klíčové vizuály)
- Gramar.in úlohy z češtiny
- Ilustrované slovníky
- Inkluze.cz
- Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk
- Jak naučit děti správně číst
- Jak se dělá kniha
- Jak se vícejazyčné dítě také učí češtině
- Jak získat žáky pro fyziku?
- Kartičky s pravidly chování
- Katedra didaktiky fyziky UK - materiály do výuky
- Kde se inspirovat:
- Kde sehnat mapy a další pomůcky:
- Khan academy
- Klub Hanoi
- Klíče pro život
- LearningApps
- Literární rámec - výuka literatury v Evropě
- Mají na to! Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ
- Malý tlumočník - přístup a postoj slyšících a neslyšících lidí k tlumočení dětí
- Mat goc - film o hledání kořenů
- Matika.in
- Maturitní zpravodaj
- Mediální vzdělávání na JSNS
- Metodiky práce asistenta pedagoga
- Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy zvukové roviny
- Moderní vyučovací metody – 2. díl – Myšlenkové mapy
- Multikulturní výchova - aktivity do výuky
- Multikulturní výchova - ukázky aktivit
- Multilingual Families
- Nevypusť duši - Manuál pro učitele
- Nový Amos - pomoc při přípravě k přijímačkám a maturitě
- Náměty do hodin mediální výchovy
- Národnostní menšiny a jak s nimi lépe komunikovat
- Obrázky
- Odkaz na zajímavé materiály - MŠ a ZŠ
- Odkazy - procvičování k maturitě
- Otevřené vzdělávání - Podklady pro výuku mediální výchovy
- PRUT - Průřezová témata
- Pedagogická diagnostika
- Plány IVP a PLPP
- Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam
- Praktické informace pro cizince
- Pravidla společného soužití a jiné odkazy
- Principles of good second language learning
- Projekt Ekostory.cz
- Projekt Heuréka
- Projekt Výchova k občanství
- Projekt WELCOME (language clubs for life skills)
- Protipředsudkové workshopy
- Průřezová témata a čtenářství
- Přehledná tabulka pobytů
- Přírodopis 6. ročník, Členovci
- Role čtenářova schématu v pochopení textu, učení a pamatování
- Rosteme s knihou - chytré čtení
- Rozlišování délek samohlásek u žáků s cizím mateřským jazykem
- Rámec pro vícejazyčnost a mezikulturní kompetence ve vzdělávání
- SMOK - multikulturní kluby
- Sbírka fyzikálních pokusů
- Sbírka řešených úloh M a Fy
- Slepé mapy - zeměpis
- Stereotýpek v nás
- Strategie pro žáky s OMJ - video ukázka
- Strukturované učení
- Studium chemie (Portál PřF UK)
- Sumativní a formativní hodnocení
- Taxonomie kognitivních cílů podle B.S. Blooma
- The Distinctiveness of EAL Pedagogy
- Tipy a nápady, didaktické pomůcky - Pinterest
- Tipy do výuky ČJL
- Tvorba pracovních listů a prezentací
- Ukázka propojení výuky jazyka a obsahu pro nejmenší
- Uznávání vzdělání - MŠMT ČR
- Učební pomůcky a kartičky Juchuuu!
- Veletrh nápadů učitelů fyziky
- Veselý česko-ruský slovník ilustrovaný
- Veřejný rejstřík pravých dokladů totožnosti a cestovních dokladů online
- Videoučebnice Pedagogické inspirace
- Vizuální slovník
- Včelka - osobní trenér čtení vhodný i pro cizince
- Web pro učitele o lidských právech
- WebChemie - podpora výuky chemie
- Zábavný zeměpis Geograf.in
- ČOSIV - Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání
- ČSÚ - Počty cizinců v českém vzdělávacím systému
- Česká chemie
- Čeština do práce
- Čeština jako cizí jazyk dle SERR
- Čeština pro cizince - zkouška pro trvalý pobyt
- Čeština pro cizince v Praze - kurzy českého jazyka
- Čeština pro žáky cizince: 1 – Setkání
- Články k průřezovému tématu VMEGS se na portálu RVP
- Čtenářská gramotnost a projektové vyučování
- Čtenářův sympatický rádce
- Čtení pomáhá
- Čítárny
- Řečové dovednosti žáků – cizinců a jejich diagnostika
- Škola s nadhledem
- Krajanské a jiné organizace imigrantů v ČR
- Kritické myšlení
- Lingua Ludus
- Migrace online
- Migration4media
- Mládež v akci - publikace
- Mládež v akci
- Multikulturní centrum Praha
- Nestátní (nevládní) neziskové organizace
- Národnostní menšiny
- Osobnostní a sociální výchova (OSV)
- Férová škola - dokumenty ke stažení
- Co je šikana
- Portál veřejné správy - informace pro cizince
- Projekt Odyssea, občanské sdružení
- Překladové slovníčky pro ZŠ
- Příručka pro snadnější porozumění s cizincem
- Rozvojovka
- Společenství proti šikaně
- Statistické údaje o cizincích v ČR
- Triolinguale
- UNHCR
- Učebnice Fraus
- Varianty
- Výchova k myšlení v globálních souvislostech – ukázka zpracování
- www.islamweb.cz/
- Dobrá praxe - MŠ Motýlek, Praha 5
- Dotazník pro rodiče dětí s OMJ
- Dotazník rozvoje samostatného učení u dětí - Oxfordský dotazník
- Formulář k sebehodnocení
- Informatika
- Informační balíček pro MŠ - Ukrajina
- KIKUS metodika pro učitele
- Kartičky na rozvíjení otázek
- Komunikační karty balíček MŠ
- Metodické tipy a sylabus přípravného kurzu na JPZ
- MonitorovaCÍ plán MŠ U Bobříka VZOR
- Monitorovací plán pro děti s OMJ - PLPP Hana Baštová
- Neformální čeština (pracovní list)
- Nově příchozí bez předchozí školní zkušenosti
- Nástroj pro zjišťování jazykových kompetencí v ČDJ na ZŠ (APIV A)
- Opora pro tvorbu Adaptačního plánu v MŠ
- Orientační popis úrovní
- Plakát "tak aby nám rozuměly" MŠ balíček
- Soubor výukových materiálů pro žáky-cizince na 2. stupni
- The Leuven scale - Leuvenská škála
- Univerzální aktivity (střední škola)
- Workshopy ČDJ
- Začleňování dětí z Ukrajiny v MŠ
- Zjišťujeme jazykovou úroveň žáků na SŠ - komplet
- Zjišťujeme jazykovou úroveň žáků na SŠ
- Zákon č. 67/2022 Sb. LEX Ukrajina a metodický výklad
- Česko-ukrajinské mapové výukové pomůcky