Studijní materiály
Studijní materiály slouží jako zdroj informací k prohloubení problematiky vzdělávání cizinců
Vertical Tabs
Nadpis | Text | |
---|---|---|
J. Cummins: Vzdělávání vícejazyčných žáků | Jim Cummins, profesor na Ontarijském institutu pro studium pedagogiky na univerzitě v Torontu, kde pracuje na vývoji jazyka a rozvoji gramotnosti studentů angličtiny jako dalšího jazyka, byl v říjnu 2020 hostem online konference META. K samotnému... | |
Multikulturalita v zájmovém a neformálním vzdělávání | Adaptace a klima školy / Volnočasové aktivity | Materiál je výstupem z výzkumu mapujícího zapojení minoritních dětí do oblasti neformálního vzdělávání. Zaměřen byl na romskou mládež žijící v sociálně vyloučených lokalitách a na vietnamskou a čínskou mládež. |
Povinná školní docházka a nezletilí cizinci bez pobytového oprávnění | Cílem tohoto materiálu je nalezení systémového řešení v oblasti vzdělávání pro specifickou skupinu cizinců, kteří na území ČR pobývají bez pobytového oprávnění. | |
Učíme se společně - společná práce pro skupiny | Zapojení do výuky a materiály / I. stupeň (Prv, Př, Vla) | Soubor pracovních listů pro skupinovou práci (řazeno dle věku a tříd). |
A grammar of Czech as a foreign language | Čeština jako druhý jazyk / 6. pád - KDE? | |
Adaptovaná četba | Zapojení do výuky a materiály / ČJL I. stupeň ZŠ | V edici Adaptovaná česká próza, určené studentům češtiny jako cizího jazyka, vychází následující tituly: O pejskovi a kočičce (adaptace Silvie Převrátilová, Petra Bulejčíková, úroveň A1) Pohádky (adaptace Lída Holá, úroveň A2) Pražské legendy (adaptace... |
Aktivizující metody výuky na prvním stupni základní školy | Zapojení do výuky a materiály / Prostor pro komunikaci | Diplomová práce Téma diplomové práce s názvem „Aktivizující metody ve výuce na prvním stupni základní školy“ je snahou zmapovat aktivizující metody ve výuce českého jazyka na prvním stupni základní školy, ověřit si v praxi jejich použitelnost a přínos ve... |
Aktivni pohadka | Aktivita je zaměřena na orientaci v textu, na poslech a porozumění. | |
Analýza dostupných materiálů a zmapování způsobů řešení problematiky vzdělávání žáků cizinců | Analýza dostupných materiálů a zmapování způsobů řešení problematiky vzdělávání žáků cizinců v ostatních evropských vzdělávacích systémech a v ČR | |
Analýza přístupu žen imigrantek a mužů imigrantů ke vzdělávání a na trh práce v ČR | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Analýza z roku 2007 se mimo jiné věnuje i vzdělávání dětí-cizinců a obsahuje také seznam NNO působících v oblasti migrace a integrace. Tato zpráva byla zpracována v rámci výzkumu realizovaného konsorciem firmy GAC, s.r.o. a týmu Mgr. Jiří Kocourek -... |
Analýza Rodina a škola | Bariéry cizinců na české škole / Sociokulturní odlišnost | Analýza sleduje „multikulturalitu“ českých škol z „druhé strany“, tedy ze strany těch, kteří jsou nejčastěji považováni za „ty jiné“ a „odlišné“, což jsou nejčastěji cizinci – imigranti, azylanti a Romové. Autoři se zaměřili nestandardně na opomíjenou... |
Asistent pedagoga v mateřské škole | Mateřské školy / Podpůrná opatření v MŠ (dle §16 ŠZ) | Vše podstatné pro asistenta pedagoga v MŠ a vedení mateřských škol - legislativa, pracovní náplň, příklady z praxe. |
Bariéry a potřeby mladých migrantů | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Závěrečná zpráva z průzkumu bariér a potřeb mladých migrantů v jejich přístupu ke vzdělání Průzkum, který si sdružení META vytyčilo jako jednu z počátecních aktivit svého působení, byl realizován s úmyslem zmapovat situaci potenciálních klientů v oblasti... |
Bariéry cizinců na české škole | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Text shrnuje, čemu čelí děti a žáci s OMJ a jejich rodiče. |
Bariéry mezi námi očima cizinců | Bariéry cizinců na české škole / Bariéry cizinců na české škole | Tato knížka nenabízí vysoce odbornou studii o počtech či postavení cizinců, uprchlíků, azylantů a legálních či nelegálních imigrantů. Nabízí zato velmi upřímné a autentické výpovědi těch, kteří si vybrali Českou republiku jako svůj domov. Někdy jen... |
Bilingvismus - dvojjazyčná výchova | Děti s OMJ / Dvojjazyčná výuka | Odborná práce o bilingvismu. Text je ve slovenštině. |
Být uprchlíkem | Zdroje a inspirace / Azylant | Jak žijí uprchlíci a žadatelé o azyl ve střední Evropě. |
Čeština jako cílový jazyk I. a II. | Čeština jako druhý jazyk / Metodické materiály a odborná literatura | Publikace vypracovaly pro MŠMT autorky Jaromíra Šindelářová a Svatava Škodová. Texty vycházejí z poznatků teoretické a aplikované lingvistiky a z nejaktuálnějších výsledků lingvistických a didaktických výzkumů a přinášejí informace o současném stavu v... |
Čeština jako cizí jazyk | Čeština jako druhý jazyk / Čeština a jiné jazyky | Čeština jako cizí jazyk - Úroveň A1. Podle „Společného evropského referenčního rámce pro jazyky." Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. |
Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva. | Čeština jako druhý jazyk - rušené / Čeština jako druhý jazyk - rušené | Publikace určená pro učitele a další zájemce, kteří se chtějí podrobněji seznámit s pojmem čeština jako druhý jazyk. Dozvědí se základní informace o legislativních náležitostech, didaktických postupech i nejčastěji používaných učebnicích. |
Čeština pro Vietnamce z Klubu Hanoi | Čeština jako druhý jazyk / Čeština a jiné jazyky | Učební materiály k výuce češtiny pro cizince pro vietnamské studenty. Soubor obsahuje 15 tematických lekcí. |
Čeština pro žáky imigranty (diplomová práce) | Čeština jako druhý jazyk / Co je to ČJ a ČDJ | Cílem diplomové práce je poskytnout základní vhled do dané problematiky, poukázat na problémy, které s ní souvisejí, a především zjistit, jaké možnosti v rámci vzdělávání, především v osvojení si českého jazyka, děti imigrantů mají. |
Číňané v České republice, 1992-2002: Zrod a formování symbolické komunity | Děti s OMJ / Kulturní profily států | |
Čínská komunita v ČR | Děti s OMJ / Kulturní profily států | |
Čítanka k osobnostní a sociální výchově | Střední školy / OSV | Soubor 22 textů k jednotlivým tematickým okruhům osobnostní a sociální výchovy. Texty jsou rozděleny podle cílové skupiny, a to pro žáky 1. stupně a 2. stupně. Tyto krátké texty umožní učitelům započít základní témata OSV, další aktivity k těmto tématům... |
Cizinci na trhu práce v České republice v letech 1994-2004 | Zdroje a inspirace / Cizinci v ČR z pohledu zákona | |
Cizinecké komunity z antropologické perspektivy | Mateřské školy / Mateřské školy | Mezinárodní migrace a změny současného etnokulturního profilu České republiky patří mezi důležitá témata, jimiž se etnologové a kulturní antropologové dlouhodobě zabývají. Bez přihlédnutí k migrační situaci a aktuálním migračním proudům bychom jen stěží... |
CLIL ve výuce | Metoda CLIL (content and language integrated learning) může být při podpoře vzdělávání žáků s OMJ inspirativní. Vychází totiž ze stejného předpokladu - totiž propojování výuky obsahu a jazyka. Více informací najdete na metodickém portálu RVP.cz a v... | |
CO BY MĚLI UČITELÉ VĚDĚT O VÍCEJAZYČNOSTI - Odborná příručka pro učitele | Děti s OMJ / Důležitost mateřského jazyka | Příručka je výstupem projektu Multilingual Families. |
Co je to bilingvismus | Děti s OMJ / Dvojjazyčná výuka |
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- následující ›
- poslední »