Praktická příručka pro asistentky a asistenty pedagoga
V METĚ se již mnoho let věnujeme vzdělávání a poradenství k roli asistentů a asistentek pedagoga při podpoře dětí s OMJ ve školách.
K tématu jsme vydali několik publikací, kde jsme mimo jiné sdíleli osobní příběhy některých našich absolventů a absolventek, i různé metodické články a videa.
Poznatky získané díky naší dlouhodobé zkušenosti se vzděláváním této skupiny i s jejich podporou ve školách jsme nyní dali dohromady a připravili praktickou příručku.
Publikace je určena všem asistentkám a asistentům pedagoga (AP), kteří ve školách pracují s dětmi s OMJ. Jednotlivé kapitoly se věnují stěžejním oblastem procesu začleňování těchto dětí v základních školách a roli AP v každé z nich (začleňování do kolektivu, zapojování do výuky, hodnocení apod.). Zároveň představují i specifika a přínosy tzv. dvojjazyčných asistentů pedagoga (DAP).