Jste zde
Osobnostně sociální výcvik
Jednou z možností dalšího vzdělávání učitelů je osobnostně sociální výcvik, kterým se snaží poznat sami sebe, naučit se lépe komunikovat, být tvořivými a schopnými změny. V oblasti přístupu k žákovi se pak mohou naučit, jak využívat osobnostní a sociální výchovy ve vyučování.
Cíle osobnostně sociální výchovy zahrnují:
- sebepoznání, sebehodnocení, seberegulaci a tvorbu pozitivního sebepojetí
- organizaci vlastního života
- rozvíjení kognitivních funkcí (především kritického myšlení, koncentrace, metakognice, kreativity apod.)
- rozvíjení schopností efektivního řešení problémů a rozhodování
- psychohygienu
- pěstování dobrých vztahů
- kooperaci a efektivní komunikaci
- chování v různých situacích
- vytvoření vlastních hodnotových žebříčků
Více viz http://www.dokazuto.cz, http://www.odyssea.cz, http://www.kritickemysleni.cz, http://www.globea.cz, http://www.pedagogika.ff.cuni.cz, http://www.ped.muni.cz, http://www.scv.upol.cz, http://www.acor.cz.
Zdroj: OTEVÍRÁNÍ ŠKOLY VŠEM DĚTEM - MOŽNOSTI A PŘÍKLADY PRÁCE SE SOCIÁLNĚ A KULTURNĚ ZNEVÝHODNĚNÝMI DĚTMI (PILOTNÍ VERZE), AISIS, 2008