• Tandemový workshop pro učitele*ky a asistenty*ky pedagoga v ZŠ: Spolupráce při podpoře vícejazyčných dětí
Napsal uživatel Vzdělávání dne Út, 2023-02-14 10:10.
Spolupracujete při podpoře vícejazyčných dětí s asistentem pedagoga nebo působíte jako asistent pedagoga v ZŠ? Zajímá Vás, jak co nejlépe nastavit efektivní spolupráci? Chcete se inspirovat příklady dobré praxe a ještě více si ve vašem tandemu ujasnit své role a kompetence?
Workshop je určen pro dvojici učitel/učitelka a asistent/asistentka pedagoga spolupracující při podpoře dětí s odlišným mateřským jazykem v ZŠ v Praze.

ŘEKLI O WORKSHOPU
Na podzim 2022 proběhl na naší škole workshop pro asistenty pedagoga a třídní učitelky. Nastavit podmínky a pravidla pro efektivní vzájemnou spolupráci v této dvojici není jednoduché, proto jsme byli METĚ za seminář vděční. Velice jsme ocenili, že lektorky byly z praxe, a dokázaly se tak vyjadřovat k problémům, které pedagogy opravdu trápí, a pomáhaly jim nacházet když ne řešení, tak schůdné cesty. Lektorky nás uvedly jak do právního kontextu, tak iniciovaly přínosnou debatu, která prohloubila nejen vztahy ve dvojici, ale i napříč celou školou. Díky podnětu, který vyvstal na semináři, se pak naše asistentky mohly vydat na exkurzi do školy, kde jedna z lektorek působí jako asistentka pedagoga.
Jan Voda, ředitel ZŠ Wonderland Academy, Praha
CÍL WORKSHOPU
Cílem workshopu je prodiskutovat možnosti a výhody spolupráce učitele a asistenta pedagoga tak, aby byla spolupráce efektivní. Zároveň si účastníci vyjasní své role, kompetence i činnosti tak, aby se oba cítili dobře ve třídě i při spolupráci.
OBSAH:
- ujasnění kompetencí a odpovědností
- představení konkrétních možností a forem spolupráce učitele a asistenta ve třídě
- pojmenování činností, kterými asistent pedagoga podporuje učitele a žáky ve třídě
- ujasnění, kde jsou hranice asistentské práce – ve vztahu k dětem i k učiteli, případně rodičům dětí či vedení školy
- podmínky dobré spolupráce na různých úrovních
PRO KOHO JE WORKSHOP URČEN
Workshop je určen pro učitele a (dvojjazyčné) asistenty pedagoga, kteří pracují s dětmi s odlišným mateřským jazykem v ZŠ. Pro naplnění cílů workshopu je nutné, aby se hlásila dvojice učitel - asistent pedagoga, kteří spolu ve výuce pracují.
Workshop je určen pouze pro zájemce z Prahy.
AKREDITACE
Workshop je akreditován Č.j.: MSMT- 46112/2020-4-85. Účastníci obdrží po jeho absolvování v plné délce certifikát.
Maximální počet účastníků: 16 osob (8 dvojic)
Kontaktujte nás pro více informací
Hana Víznerová
viznerova@meta-ops.cz
608 956 542
Workshop je realizován v rámci projektu iKAP II – Inovace ve vzdělávání, reg. číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021106, který je financován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.