Jste zde
Aktivace předchozích vědomostí
Měli jsme probírat nahosemenné rostliny. Mám ve třídě žáky z Číny, Nepálu a Ukrajiny. Napsala jsem na tabuli věty:
- Když jdeme v Česku do lesa, s jakými stromy se setkáme?
- Když jdeme v Číně do lesa, s jakými stromy se setkáme?
- Když jdeme v Nepálu do lesa, s jakými stromy se setkáme?
- Když jdeme na Ukrajině do lesa, s jakými stromy se setkáme?
Žáci si pak ve dvojicích vytvořili seznam stromů, které je napadaly. Potom jeden po druhém chodili k tabuli a zapisovali vždy po jednom stromu ze svého seznamu. Stromy se nesměly opakovat. Když přišel žák, který byl ve dvojici s žákyní z Nepálu, napsal na tabuli peepal. Dozvěděli jsme se tak, že takový strom roste v Nepálu. Ona pak ještě vyhledala strom na internetu a ukázala nám obrázek, jak vypadá.